Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Komunikacijos agentūra: krepšinio rėmimo „vilkai“ laimės daugiausiai

Europos krepšinio čempionatas sukėlė reklaminių akcijų furorą. Nors reklamuojasi visi, kas tik gali, išsikovoti išskirtines pozicijas vartotojų sąmonėje pavyksta ne visiems. Reklamos planavimo ir pirkimo agentūros „OMD” atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad krepšinio čempionato rėmėjais įvardinami ne būtinai pagrindiniai jo rėmėjai, o tie, kurie savo prekinį ženklą su krepšiniu sieja jau seniai.
Krepšinio kamuolys
Krepšys / „Scanpix“ nuotr.

Analizuojant klausimo „kas yra šio čempionato rėmėjai?“ rezultatus aiškiai išsiskiria lyderiai – „Švyturys“ (43,4 proc. iš nurodžiusių bent vieną rėmėją), IKI (39,8 proc.), taip pat „Viči“ (16,5 proc.) ir „Vytautas“ (9,4 proc.).

Tų pačių prekės ženklų akcijos, siūlančios laimėti bilietus į rungtynes, taip pat sulaukė daugiausia susidomėjimo. Minėtieji prekės ženklai – ilgamečiai Lietuvos Krepšinio Federacijos rėmėjai.

Pagrindiniai Europos krepšinio čempionato rėmėjai lieka kur kas mažiau pastebėti. Kol kas tik 4,7 proc. respondentų žino, jog „Statoil“ yra čempionato rėmėjas. Sūrį „Džiugas“ esant rėmėju pamena 1,4 apklaustųjų, „Snickers“ – 1,3 proc. Tik 2,3 proc. apklaustųjų kaip pagrindinį Europos krepšinio čempionato rėmėją įvardino „Beko“.

„Švyturio“ kaip lyderio pozicija visiškai logiška – tai atspindi daugiau nei 10 metų nuoseklų įmonės darbą remiant Lietuvos krepšinį, ir investuojant į tai milijonines sumas. Sąlyginai nauji krepšinio rėmėjai, pavyzdžiui, IKI, pasiekia aukštų rezultatų pastaruoju metu skirdami dideles investicijas su krepšiniu susijusiai komunikacijai“, – teigė „OMD“ vadovas Darius Gricius.

Ryšių su visuomene agentūros „Nova media” vyresnysis partneris Arijus Katauskas teigė, jog kai kurios reklaminės kampanijos gali ir nesusilaukti didelio atgarsio: „Krepšinio čempionato metu cirkuliuoja toks didelis reklaminės informacijos srautas, kad kai kurių prekinių ženklų reklama gali jame tiesiog „nuskęsti“. Vos prasidėjus krepšinio čempionato komunikacijai, daugelis kompanijų suskubo tai išnaudoti pristatydamos savo veiklą: nuo paprasčiausių galimybių laimėti bilietus į rungtynes perkant buities reikmenis, iki išskirtinių, daugiau įmonių įvaizdinę komunikaciją palaikančių kampanijų. Visi, kas tik galėjo, pasigavo šitą „arkliuką“, tačiau ar tai pasiteisins, neaišku.”

Pasak A. Katausko, triukšmas, kilęs dėl čempionato, rodo rinkodaros specialistų idėjų badą. Kompanijų, siekiančių padidinti savo populiarumą naudojantis čempionatu, informacija pasikartoja.

„Dabar kuriam laikui gali padidėti įmonių, organizavusių reklaminę kampaniją, susijusią su čempionatu, pardavimai, tačiau kam kliuvo didžiausia pyrago riekė, paaiškės tik krepšinio bangai nurimus. Manau, jog tai bus ilgalaikes strategijas plėtojusios bendrovės, kadangi krepšinis – tai kultūra, o jos dalimi per mėnesį tapti neįmanoma“, – sako A. Katauskas.

Krepšiniu domėsis beveik visi

Tyrimas rodo, kad 80,4 proc. apklaustųjų domėsis rungtynėmis. Iš jų 36,9 proc. domėsis labiau nei bet kuriomis prieš tai buvusiomis. Iš visų besidomėsiančių 97 proc. ruošiasi čempionatą stebėti tiesiogiai, 86,7 proc. seks rezultatus ir naujienas, 10,1 proc. stebės žaidimą iš salės, o 17 proc. nurodė pirksiantys atributiką. Tarp populiariausios – marškinėliai (76,3 proc. ketinančių ką nors įsigyti), apyrankės (57,9 proc.) ir taurės, bokalai (54,6 proc.).

„Tyrimas patvirtina, kad krepšinio manija yra apėmusi visą Lietuvą. Yra net tokių, kurie ims atostogas, norėdami „sirgti” už Lietuvos rinktinę. 9 proc. apklaustųjų tvirtino, kad tikrai pakeis gyvenimo ritmą, pritaikydami jį čempionato stebėjimui.“, – sakė D.Gricius.

Tyrimo duomenimis, iš visų prekybinių akcijų, susijusių su krepšiniu, daugiausiai aktyvumo sulaukė „Švyturys“ (32,7 proc.), IKI (18,6 proc.), „Kalnapilis“ (12,1 proc.).

Pasak D. Griciaus, TV reklamos kiekiai rodo, kad rėmėjų ir prekybinių akcijų žinomumas yra susijęs su investicjomis į reklamą, tačiau taip pat atsispindi ir ilgametis įdirbis bei kitos komunikacijos poveikis.

„Susidomėjimas krepšinio čempionatu – didžiulis, tad tikėtina, kad reklaminės kampanijos atsipirks ir bus naudingos į krepšinį investavusioms kompanijoms. Prekybinei sėkmei darys įtaką Lietuvos rinktinės pasirodymas čempionate. Visgi daugiausia laimės ilgalaikės ir gerai apgalvotos komunikacijos strategijos”, – teigė D.Gricius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų