Konkurencijos taryba žada vertinti LB siūlymus dėl gyvybės draudimo platintojų

Konkurencijos taryba žada įvertinti Lietuvos banko (LB) pasiūlymą įstatymu įtvirtinti, kad draudikai negalėtų mokėti komisinio atlygio tarpininkams už kiekvieną sutartį ir vietoj to turėtų mokėti fiksuotą atlygį.
Pinigai
Pinigai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Tarybos ekspertai su LB yra aptarę tokios žingsnio rizikas, tačiau centrinis bankas jiems nepateikė įvertinti konkrečių siūlymų, todėl taryba tai žada daryti savo iniciatyva.

„Lietuvos bankui pristačius slaptojo pirkėjo tyrimo investicinio gyvybės draudimo rinkoje išvadas ir pateikus pirminius pasiūlymus dėl galimo reguliavimo pakeitimų, Konkurencijos tarybos ekspertai buvo susitikę su Lietuvos banko atstovais, aptarė pristatytų siūlymų rizikas, tačiau pats įstatymo pakeitimo projektas nebuvo teiktas tarybai įvertinti“, – BNS komentavo taryba.

„Institucijos nuomone, svarbu būtų įvertinti siūlomus įstatymo pakeitimus įtakos konkurencijai požiūriu. Tą Konkurencijos taryba planuoja padaryti savo iniciatyva“, – nurodė ji.

LB pirmadienį paskelbė siūlantis investicinio gyvybės draudimo produktų platintojams nustatyti fiksuotą komisinį atlygį. Be to, siūloma įpareigoti draudikus arba tarpininkus patarti klientui, ar produktas jam yra tinkamas. Tarpininkai gautų arba nuo sutarčių nepriklausantį fiksuotą atlygį, arba būtų įdarbinti draudimo įmonėse.

LB valdybos narys Simonas Krėpšta teigė, kad šiuo metu rinkoje vyraujanti komisinio atlygio praktika, pagal kurią draudimo platintojai gauna atlygį už kiekvieną sutartį, „orientuoja juos į kiekybę, o ne į kokybę“.

Lietuvos gyvybės draudimo įmonių asociacijos vadovas Giedrius Rimša teigia, kad tokie ribojimai sunaikintų draudimo agentų tinklą ir labai apribotų konkurenciją. Anot jo, įteisinus naują tvarką didžioji dalis draudimo agentų mestų šią profesiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis