Dėl koronaviruso gyventojai vienas po kito nori atšaukti anksčiau suplanuotas keliones į Kiniją. Nors beveik visos oro bendrovės skrydžių jau nevykdo, į šalį vis dar skraidina rusų „Aeroflot“. Lietuvės įsigijo būtent šios bendrovės bilietus.
15min jau rašė apie lietuvių porą, kuriai turizmo agentūra nesutinka grąžinti pinigų už vasarį turėsiančią įvykti kelionę ir kruizą po Aziją.
Vilnietė Monika (pavardė redakcijai žinoma, – red. past.) 15min pasakojo dažnai keliaujanti kartu su mama, o kovą jos planavo keliauti į Kiniją. Be to, moteris naudojasi banko „Citadele“ „X platinum“ kortele, jos mama – auksine „Swedbank“ kortele. Abi moterys draustos kelionių draudimu.
Dėl susiklosčiusios situacijos Kinijoje kelionę jos nusprendė atšaukti.
„Gruodžio pradžioje planavome kelionę į Kiniją. Nors skraidome gana dažnai, dar niekada neteko pasinaudoti kelionių draudimo išmokomis. Kadangi Užsienio reikalų ministerija išplatino pranešimą, kuriame nerekomenduoja vykti į Kiniją, mama paskambino į „Swedbank“, aš – į „Citadele“ banką pasikonsultuoti“, – sakė ji.
Monika banko atstovų klausė, ar jie padengs kelionės į Kiniją atšaukimo išlaidas. Jos siekia 2 tūkst. eurų (1,3 tūkst. už skrydžių bilietus ir 700 eurų už viešbutį). Abiejų bankų atstovai patikino, kad tokių išlaidų nekompensuos.
Tiesa, kaip sakė pašnekovė, „Aeroflot“ suteikia galimybę klientams, skrendantiems iki vasario 29 dienos, pakeisti skrydžio datą, tačiau jos ir mamos skrydis yra kovo 1 d. Ji tikisi, kad bendrovė terminą pratęs, todėl iš bankų tikėtųsi kompensacijos bent už viešbutį.
Pasak vilnietės, kelionių draudimuose nėra įrašytos epidemijos, o tai, moters nuomone, yra spraga, kuria bankai naudojasi.
„Faktas tas, kad epidemija turbūt nėra labai dažnas dalykas. Greičiausiai sudarant draudimo sąlygas apie tai nebuvo pagalvota, bet kai tai atsitiko ir visi ėmė skambinti, bankai atsibudo, kad šitas punktas yra neįtrauktas, ir labai patogiai tuo naudojasi“, – kalbėjo Monika.
Bankai: tai nėra laikoma draudžiamuoju įvykiu
15min paklausė „Swedbank“ atstovo, ar dėl Kinijoje paplitusio koronaviruso banko klientas, turintis auksinę „Swedbank“ kortelę ir būdamas draustas kelionių draudimu, galėtų susigrąžinti išlaidas už atšauktą skrydį į Kiniją (ir atgal) bei už viešbutį?
„Jeigu kalbame apie kelionės atšaukimą paties kliento iniciatyva, kai jis nusprendžia nebeskristi ir atšaukia kelionę, tai nėra laikoma draudžiamuoju įvykiu. Tokiais atvejais draudimo bendrovė nekompensuoja jo patirtų išlaidų už skrydį, viešbutį ir pan.“, – aiškino „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Jis patikino, kad bankas netaiko jokios išimties, jei gyventojo laukia kelionė į Kiniją, kur šiuo metu siaučia koronavirusas, jei tai nenumatyta draudimo sąlygose.
Banko „Citadele“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė Rasa Petruškevičiūtė aiškino, kad „Citadele“ „X platinum“ kortelės kelionių draudimu rūpinasi parteriai BTA draudimo bendrovė, kuri kompensuoja suplanuotos kelionės atšaukimo išlaidas tik tuo atveju, kai kelionės atšaukimo priežastys yra tiesiogiai susijusios su paties keliautojo sveikatos būkle iki kelionės pradžios.
„Sveikatos būklės, dėl kurių kelionė gali būti atšaukta, – staigus sunkus apsidraudusiojo susirgimas iki išvykimo į kelionę, nelaimingas atsitikimas, lėtinės ligos paūmėjimas, nėštumo komplikacijos, taip pat apsidraudusiojo mirtis. Visos šios sąlygos yra nurodytos kelionės rizikų draudimo taisyklėse, kurias klientams pateikiame mūsų svetainėje xkortele.lt“, – komentavo ji.
R.Petruškevičiūtė pabrėžė, kad kompensacijos dėl atšauktos kelionės į Kiniją gauti nepavyks.
„Deja, kelionės atšaukimas dėl koronaviruso epidemijos nėra ta priežastis, dėl kurios atšaukus kelionę draudimo bendrovė padengtų patirtas išlaidas“, – teigė banko atstovė.
Deja, kelionės atšaukimas dėl koronaviruso epidemijos nėra ta priežastis, dėl kurios atšaukus kelionę draudimo bendrovė padengtų patirtas išlaidas, – teigė „Citadele“ atstovė.
VVTAT: kompensavimas turi būti vykdomas sutartyje numatytomis sąlygomis
Jeigu gyventojai turi kelionių draudimą, ar jie gali tikėtis, kad bus kompensuotos atšauktos kelionės į Kiniją išlaidos (už lėktuvo bilietus, viešbutį), 15min paklausė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT).
„Kelionės draudimą įsigijusiems vartotojams pinigų už lėktuvo bilietus ar viešbučio rezervaciją kompensavimas būtų vykdomas draudimo sutartyje numatytomis sąlygomis. Konkrečiu atveju būtų vertinama, dėl kokių draudimo sąlygų šalys susitarė ir kokius pagrįstus lūkesčius, vadovaujantis draudimo paslaugų teikėjo pateikta informacija, galėjo turėti vartotojas.
Atkreipiame dėmesį, kad kilus ginčui tarp vartotojo ir draudimo paslaugų teikėjo, vartotojas turi teisę kreiptis į Lietuvos banką, kuris pagal kompetenciją nagrinėja vartojimo ginčus dėl finansinių bei draudimo paslaugų“, – teigė VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič.