Koronaviruso krizės metu gyventojai aktyviau prekiauja akcijomis

Investuojantys Lietuvos gyventojai koronaviruso COVID-19 krizės metu kur kas aktyviau prekiauti vertybiniais popieriais, todėl aktyvumas Baltijos šalių vertybinių popierių rinkoje šiuo metu yra pastebimai išaugęs, teigia didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ ir SEB atstovai.
Pristatyti naujosios serijos „Europa“ 100 ir 200 eurų banknotai
Asociatyvi nuotr. / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak „Swedbank“ Investavimo produktų srities vadovo Renato Žeknio, pasaulio finansų rinkoms sureagavus į COVID-19 ir pandemijos paskelbimą, akcijų indeksai per trumpą laiką prarado 30 proc. ir daugiau savo vertės, tačiau įvairioms šalims nedelsiant priėmus ekonomikos skatinimo priemonių planus, pasitikėjimas pamažu grįžo į rinkas.

„Pokyčiai rinkose lėmė investuotojų aktyvumą ir Lietuvoje – iš pradžių suskubę mažinti riziką ir pardavinėti akcijas, jie greitai grįžo į rinkas su gana optimistine nuotaika“, – pranešime žiniasklaidai teigė R.Žeknys.

Mūsų investuotojai yra linkę gaudyti kainų dugnus arba pikus, todėl tas neapibrėžtumas ir paskatino juos aktyviau veikti rinkoje.

„Swedbank“ duomenimis, šių metų kovo ir balandžio mėnesiais privačių klientų atliekamų sandorių skaičius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 8 kartus, o bendra apyvarta investicinėmis priemonėmis – daugiau kaip du kartus. Lietuvos gyventojai daugiausiai renkasi investuoti į Baltijos šalių ir Vakarų valstybių įmonių akcijas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Pinigai
Luko Balandžio / 15min nuotr./Pinigai

SEB banko Kapitalo rinkų vadovas Irmantas Pociūnas taip pat pažymėjo, kad dėl kapitalo rinkose tvyrančio neapibrėžtumo sandorių skaičius yra padidėjęs mažiausiai kaip tris kartus.

„Mūsų investuotojai yra linkę gaudyti kainų dugnus arba pikus, todėl tas neapibrėžtumas ir paskatino juos aktyviau veikti rinkoje. Šiuo atveju neišskirčiau tik Baltijos šalių, aktyvumas yra padidėjęs tiek mūsų, tiek pasaulio rinkose“, – BNS sakė I.Pociūnas.

„Swedbank“ duomenimis, per pastaruosius du mėnesius labiausiai išaugo banko klientų sandorių Baltijos šalių bendrovių akcijomis skaičius – jis padidėjo apie 10 kartų. Tuo metu prekyba kitų pasaulio šalių bendrovių akcijomis padidėjo 7 kartus.

Dabartinė COVID-19 sukelta krizė nuo 2008 metų pasaulio finansų krizės skiriasi tuo, kad rinkose labiau dominuoja pirkėjai, o ne pardavėjai.

Pasak R.Žeknio, vertinant pagal akcijų sandorių skaičių, aktyviausia prekyba vyksta Lietuvos bendrovių akcijomis, antroje vietoje yra Estijos, toliau rikiuojasi JAV, Vokietijos, Latvijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos įmonių akcijos.

Didžiausias sumas „Swedbank“ klientai investuoja į Vokietijos, JAV, Lietuvos, Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos įmonių akcijas.

„Dabartinė COVID-19 sukelta krizė nuo 2008 metų pasaulio finansų krizės skiriasi tuo, kad rinkose labiau dominuoja pirkėjai, o ne pardavėjai. Žvelgdami į pasiskirstymą tarp „Swedbank“ klientų, pastebime, kad 70 proc. jų šiuo metu perka akcijas ir tik 30 proc. juos parduoda“, – tvirtino R.Žeknys.

„Pozityvias nuotaikas skatina greita ir reikšminga pasaulio centrinių bankų ir vyriausybių reakcija į dabartinę krizę“, – pridūrė jis.

Pasak I.Pociūno, neturint patikimos informacijos apie koronaviruso krizės ir ekonomikos perspektyvas, negalima ir konkrečiai prognozuoti, kiek ilgai investuotojai išliks aktyvūs.

„Kol kintamumas išsilaikys, kol lauksime naujienų apie COVID-19 situacijos pagerėjimą ar pablogėjimą, aktyvumas turėtų išlikti didesnis. Tačiau jei sulauksime labai aiškių ir tikrų žinių apie COVID-19 ar ekonomikos perspektyvas, aktyvumas gali sumažėti“, – teigė I.Pociūnas.

Tuo metu „Swedbank“ pabrėžia, kad artimiausioje ateityje išlieka tikėtini didesni rinkų svyravimai, kurie skatins tolesnį investuotojų aktyvumą bei didesnes prekybos akcijomis apimtis. Svyravimus gali lemti naujienos apie kovą su virusu, skelbiami valstybių ekonominiai duomenys ir įmonių finansiniai rezultatai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų