Neatsargūs leptelėjimai „Facebook“ – grėsmė kredito reitingui

Dvi JAV įmonės „Fico“ ir „TransUnion“, vertinančios besiskolinančiųjų mokumą, darbo tikslams pasitelkė naujus informacijos šaltinius, tarp kurių yra ir socialiniai tinklai. Bendrovės tikina, kad informacija, kuria apie savo gyvenimą žmonės pasidalina socialiniuose tinkluose, gali daug pasakyti apie jų sugebėjimą vykdyti finansinius įsipareigojimus, rašo naujienų svetainė ft.com.
Facebook
Facebook / Scanpix nuotr.

Besiskolinančiųjų mokumą vertinančios bendrovės dėmesį taip pat pradėjo kreipti į tai, ar klientas reguliariai moka telefono sąskaitas, ar dažnai keičia gyvenamąją vietą, bei ar geras yra jo kredito reitingas parduotuvėse, iš kurių prekes jis įsigijo išsimokėtinai.

Besiskolinančiųjų mokumą vertinančios bendrovės taip pat dėmesį pradėjo kreipti į tai, ar klientas reguliariai moka telefono sąskaitas, ar dažnai keičia gyvenamąją vietą.

„Pasižiūrėjus, kiek sykių žmogus savo paskyroje (socialinio tinklo) panaudojo žodį „iššvaisčiau“ (kalbant apie pinigus), suteikia tam tikrą naudą prognozuojant, ar jis sugebės išmokėti kreditą. Nedidelę, bet ir ne nulinę“, – sakė „Fico“ prezidentas Willas Lansingas.

Tiek „Fico“, tiek „TransUnion“ teigia, kad reaguoja į užklausą iš savo vartotojų – bankų, kurie nerimauja, kad neigiamai atsakę žmonėms, neturintiems įprastinio kredito reitingo, gali prarasti potencialius pelno nešėjus.

„Dabar mes galime įvertinti (sugebėjimą mokėti kreditą) ten, kur anksčiau negalėjome“, – džiaugėsi „Fico“ viceprezidentas Jimas Viehmanas.

Teigiama, kad nauja klientų mokumo įvertinimo metodika padės didiesiems JAV bankams padidinti naujų klientų skaičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų