Kredito unijos pirmąjį pusmetį uždirbo 5,2 mln. eurų pelno

Lietuvos kredito unijos pirmąjį pusmetį uždirbo 5,2 mln. eurų pelno. 53 unijos uždirbo 5,3 mln. eurų pelno, o 6 patyrė 0,1 mln. eurų nuostolį. Tai lėmė didėjęs skolinimas ir paskolų vertės sumažėjimo išlaidų atkūrimas, pranešė Lietuvos bankas.
Eurai
Eurai / 123rf.com

Pasak jo, antrąjį ketvirtį unijos toliau aktyviai skolino, ypač įmonėms, ir tai palankiai veikė jų veiklos rezultatą.

„Kredito unijų sektorius uždirba pelno, matome tendenciją, kad suteikiama daugiau paslaugų įmonėms. Tačiau dėl geopolitinės įtampos ir jos neigiamos įtakos ekonomikai, dėl kylančių energijos išteklių kainų būtina atidžiai valdyti kredito riziką, stiprinti kapitalą“, – pranešime sakė LB Bankų ir draudimo įmonių priežiūros departamento direktorė Renata Bagdonienė.

Didžiausią pajamų dalį (82 proc.) sudarė palūkanų pajamos: unijos uždirbo 20 proc. daugiau grynųjų palūkanų ir 17 proc. daugiau grynųjų paslaugų bei komisinių pajamų.

Unijų indėliai siekė 927,5 mln. eurų: terminuotieji padidėjo 10,7 mln. eurų (1,6 proc.), neterminuotieji – sumažėjo 10,4 mln. eurų (4 proc.). Ypač augo (15,4 proc.) juridinių asmenų terminuotieji indėliai.

Birželio pabaigoje unijos buvo suteikusios 875 mln. eurų, jų grynoji vertė per ketvirtį padidėjo 46,6 mln. eurų (5,6 proc.): gyventojams – augo 20,3 mln. eurų (3,3 proc.), juridiniams asmenims – 26,3 mln. eurų (12,2 proc.).

Unijų turtas padidėjo 2,6 proc. ir siekė 1,1 mlrd. eurų (2,3 proc. bankų sektoriaus turto), pajinis kapitalas – 0,5 mln. eurų iki beveik 65 mln. eurų.

Lietuvoje veikia trys unijų grupės: Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU) grupė, vienijanti 44 unijas, Jungtinės centrinės kredito unijos (JCKU) grupė, vienijanti 11 unijų, ir 4 persitvarkančios unijos – iš viso 59 unijos, vienijančios 167,4 tūkst. narių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis