„Nuomonės lyderių vaidmuo formuojant kompanijų įvaizdį yra ypač svarbus, todėl ir verslo komunikacijos tyrimuose jiems teikiame išskirtinį dėmesį. Šįkart koncentravomės į tris verslo sektorius – bankininkystės, draudimo ir telekomunikacijų. Kaip rodo mūsų patirtis, būtent šios srities įmonės mūsų šalyje daugiausia investuoja į komunikacijos valdymą“, – sakė „SIC Gallup Media”/TNS direktorius Gytis Juodpusis.
Per dešimt pirmų 2010 m. mėnesių šalies žiniasklaida dažniausiai citavo bankų analitikus – jų pasisakymai sudarė 18,5 proc. bendro nuomonės lyderių iš tirtų verslo sektorių citatų skaičiaus. Į dažniausiai cituojamų įmonių atstovų penketuką pateko G. Nausėda (SEB bankas), R. Rudzkis (DnB NORD bankas), J. Rojaka (DnB NORD bankas), P. Masiulis („Tele2“) ir A. Jacikevičius (SEB bankas).
Vertinant atskiras kompanijas, daugiau nei 40 proc. žiniasklaidoje minėtų nuomonės lyderių iš tirtų sektorių citatų priklausė didžiųjų bankų – SEB, „Swedbank“ ir DnB NORD atstovams. Bankai užima lyderio poziciją ir pagal įvaizdžio advokatų, tenkančių vienai kompanijai, skaičių. Vieną banką Lietuvos žiniasklaidos erdvėje vidutiniškai atstovauja 30 asmenų, telekomunikacijų bendrovę – 17, draudimo įmonę – 10 asmenų. Kalbant apie konkrečias įmones, pagal šį rodiklį į pirmąjį penketuką patenka „Swedbank“, SEB bankas, DnB NORD bankas, bendrovė „Lietuvos draudimas“ ir Ūkio bankas.
Iš visų tyrime vertintų kompanijų beveik trečdalyje pagrindiniai nuomonės lyderiai yra bendrovių vadovai. Tik 7 proc. minėtų įmonių vadovų nepatenka į daugiausiai cituotų kompanijų atstovų penketuką. Tyrimo duomenimis, dažniausiai šalies žiniasklaidoje cituojami vadovai buvo P. Masiulis („Tele2“), R. Baranauskas (bankas „Snoras“), A. Danys („Swedbank“), A. Ungulaitienė („Aviva Lietuva“) ir A. Zabulis („Omnitel“).
Minėto tyrimo metu buvo analizuojama 34 kompanijų, veikiančių bankininkystės, draudimo ir telekomunikacijų sektoriuose, atstovų komunikacija 2010 m. sausio–spalio mėnesiais.