Laidojimo verslas – vienas iš stabiliausių Lietuvoje

Kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atlikta laidojimo įmonių analizė parodė, jog šis verslas išsiskiria stabilumu, o po pandemijos tik sustiprėjo. Net 95 proc. tokių įmonių šiuo metu priskiriami žemai ir vidutinei bankroto klasėms, o aukštą nemokumo tikimybę turi tik 5 proc. šio sektoriaus bendrovių, rašoma „Creditinfo Lietuva“ pranešime spaudai.
 Žvakė
Žvakė / 123RF.com nuotr.

Nors 2022 m. Lietuvoje pirmą kartą po pandemijos mirusių žmonių skaičius mažėjo, laidotuvių įmonių pajamos ir kiti veiklos rodikliai tik augo.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 229 laidojimo įmonės, kuriose iš viso dirba beveik 1200 darbuotojų. Šioje srityje veikiančių įmonių skaičius pastaraisiais metais keitėsi mažai: 2022 m. tokių bendrovių buvo 228 (1204 darbuotojai), 2021 m. – 235 (1200 darbuotojų), 2020 m. – 230 (1207 darbuotojai).

„Laidojimo ir su jomis susijusių paslaugų verslas yra griežčiau reguliuojamas, jam vykdyti reikia specialių veiklos licencijų ir leidimų. Tai lemia, jog šioje srityje veikiančių įmonių skaičius beveik nesikeičia“, – aiškina Aurimas Kačinskas, „Creditinfo Lietuva“ vadovas.

Mirusiųjų skaičius sumažėjo, o laidojimų įmonių pajamos toliau auga

Lietuvos duomenų agentūros duomenimis, 2022 m. mirė 42,9 tūkst. žmonių. Mirusių skaičius, palyginti su 2021 m., sumažėjo 4,9 tūkst. arba 10,2 proc. Mirusių skaičius tūkstančiui gyventojų padidėjo nuo 14 (2013 m.) iki 15,1 (2022 m.). 2021 m. Lietuvoje mirė 47746 žmonės, 2020 m. – 43547.

„Registrų centrui“ pateiktais duomenimis, nuo 2020 m. laidojimo paslaugų įmonių pajamos nuolat kilo. 2022 m. bendra deklaruotų pajamų suma siekė beveik 43 mln. Eur, kai 2021 m. šis rodiklis sudarė beveik 41 mln. Eur, o 2020 m. – beveik 33 mln. Eur.

2022 m. duomenimis, didesnė dalis (125) laidojimo paslaugų bendrovių dirbo pelningai ir jų bendras pelnas sudarė beveik 4,5 mln. Eur. 28 bendrovės veikė nuostolingai, o bendra nuostolių suma siekė beveik 517 tūkst. Eur. Kitos įmonės savo finansinės atskaitomybės už 2022 m. iki šiol nepateikė.

Auga pelningumo rodikliai

Kredito biuro vadovas pastebi, kad nuo 2020 m. nuosekliai gerėjo ir kiti įmonių veiklos rodikliai. Pelningumo prieš mokesčius marža 2022 m. pasiekė 1,77, kai 2021 m. ji buvo 1,16, o 2020 m. – 0,98. EBITDA ir pajamų santykis 2022 m. sudarė 9,84, o 2021 m. šis rodiklis siekė 8,86, о 2020 m. – 8.

VĮ „Registrų centras“ pateiktais duomenimis, pagal 2022 m. gautas pajamas didžiausių šios srities įmonių dešimtukas atrodo taip: „Laidojimo paslaugų centras“ (5,4 mln. Eur), „K2 LT” (2,22 mln. Eur), Vilniaus laidojimo namai „Ritualas“ (2,2 mln. Eur), Kauno savivaldybės įmonė „Kapinių priežiūra“ (1,7 mln. Eur), „Tadora“ (1,6 mln. Eur), „Ukmergės paslauga“ (1,3 mln. Eur), „Labradoras (1,26 mln. Eur),
„Grauduva“ (1,2 mln. Eur), „Ramybės takas“ (999 tūkst. Eur), „Aterna“ (998 tūkst. Eur).

Pagal sukurtų darbo vietų skaičių didžiausios laidojimo paslaugų bendrovės rikiuojasi taip: „Laidojimo paslaugų centras“ (69), Kauno savivaldybės įmonė „Kapinių priežiūra“ (55), „Ukmergės paslauga“ (42), „Ritualas“ (36), „Tadora“ (35), „Grauduva“ (28), J. Skamarako buitinių paslaugų įmonė (22), Gražinos Tumosienės ritualinių paslaugų namai „Nutrūkusi styga“ (19), „Sustojęs laikas“ (18), „Ramybės takas“ (18) bei „Jankausko paslaugos ir prekyba“ (18).

Per metus bankrutuoja vidutiniškai viena laidojimo bendrovė

Per laikotarpį nuo 2006 m. Lietuvoje bankrutavusiomis buvo pripažintos 18 laidojimo bendrovių. Yra buvę metų, kai nė viena šios srities įmonė netapo nemoki. Paprastai per metus fiksuojamas vidutiniškai 1 šios srities įmonės bankrotas, po 3 bankroto atvejus buvo užfiksuota 2014 bei 2016 metais.

Šiuo metu kredito biuro sistemoje yra fiksuotos 35 šios srities įmonių skolos, kurių bendra suma siekia 27,5 tūkst. Eur. Panašūs rodikliai buvo stebimi ir ankstesniais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis