Sostinės senamiestyje įsikūrusio restorano „Būsi trečias“ bendraturtis Kristupas Dacius naujienų portalui 15min.lt sakė, kad dauguma staliukų šeštadienio rungtynėms buvo rezervuoti iš karto po ketvirtadienio pergalės prieš Argentinos rinktinę. Šiuo metu laisvų vietų rungtynėms JAV–Lietuva „Būsi trečias“ jau nebeturi. „Sekmadieniui irgi yra rezervuota dalis“, – sakė K.Dacius.
Restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius sakė, kad tuose restoranuose, kur yra įrengti dideli ekranai, rasti laisvų vietų stebėti šeštadienio dvikovai turėtų būti sudėtinga. „Ištikimi sirgaliai vietas užsisako iš anksto“, – pažymėjo K.Markevičius. Jo teigimu, rezervuoti laisvą staliuką pavyktų nebent mažesniuose bendrovei priklausančiuose restoranėliuose.
„Forto“ atstovui antrino ir bendrovės „Vičiūnų restoranų grupė“, valdančios restoranus „Katpėdėlė“, „Charlie Pizza“, „Carskoe selo“, direktorius Gediminas Balnis. Jo skaičiavimais, šeštadienio rungtynėms rezervuota maždaug 70 proc. kavinėse esančių staliukų.
Išlaidauti kavinėse sirgaliai nelinkę
Restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas tikino, kad per krepšinį visuomet sulaukiama daugiau lankytojų. „Lietuviai krepšinį mielai žiūri, sėdi alutį gurkšnoja. (...) Kadangi sėdi ilgiau, tai išgeria ne po vieną bokalą. Bet kokiu atveju, tai yra papildomos įplaukos restoranams“, – sakė K.Markevičius, bet pridėjo, kad krepšinio rungtynių metu žiūrovai išleidžia ne tokias dideles sumas, kokias išleistų atėjusi pietauti didesnė kompanija.
G.Balnis skaičiavo, kad krepšinio čempionato metu lankytojų skaičius išaugo kone dvigubai, tačiau restoranų apyvarta padidėjo vos 20 procentų. „Nors restoranai gerokai pilnesni, apyvarta taip adekvačiai nešoka. Žmonės restorane praleidžia po dvi, tris valandas, bet taupo. Krizė dar jaučiasi“, – tikino G.Balnis.
Apie krepšinio čempionato metu gerokai išaugusius pardavimus 15min.lt užsiminė tik restorano „Būsi trečias“ bendraturtis K.Dacius. „Jei paprastą dieną lankytojai išgeria apie 80 litrų šviesaus alaus, tai per krepšinį išgeria 120 litrų“, – sakė K.Dacius. Jo teigimu, baras krepšinio rungtynių metu būna pilnas. Tačiau verslas daugiau naudos gauna tuomet, kai rungtynės prasideda apie 18 valandą. Tada esą visi iškart po darbo atskuba žiūrėti krepšinio. Jeigu rungtynės prasideda 21 valandą, tada nuo pietų iki rungtynių lankytojų būna mažokai.
Kuo daugiau pergalių, tuo geriau parduotuvėms
Bendrovės „Maxima LT“ atstovė spaudai Renata Saulytė naujienų portalui 15min.lt sakė, kad šiuo metu alaus, traškučių, įvairios sirgalių atributikos pardavimai yra išaugę maždaug 1,5–2 kartus.
Tiesa, R.Saulytė pažymėjo, kad vos prasidėjus krepšinio čempionatui prekyba visais šias dalykais vyko ganėtinai vangiai, tačiau paskui pamažu įsisiūbavo. „Kuo toliau lietuviai eina, tuo sirgaliai aktyvesni, vis labiau ginkluojasi įvairia atributika ir tą patį alų, užkandžius vartoja“, – kalbėjo R.Saulytė.
Savo ruožtu bendrovės „Palink“, valdančios parduotuvių tinklą „Iki“, Komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta sakė, jog čempionato metu itin išaugo sirgalių atributikos paklausa. „Šių prekių nuperkama keliolika kartų daugiau, nei anksčiau, populiariausios yra vėliavėlės ant automobilių, raiščiai ant rankų ir kamuoliai su krepšininkų autografais“, – vardijo V.Lopeta.
Kartu jis pažymėjo, kad pastarąją savaitę 5 proc. padidėjo alaus skardinėse ir bulvių traškučių pardavimai.