Lapkričio karantinas – ne toks dramatiškas: gyventojai išlaidauja laisviau

Pirmojo karantino išgąsdinti žmonės staigiai pradėjo taupyti ir išleido žymiai mažiau pinigų, tačiau šįkart išlaikė šaltus nervus. Tai atskleidžia bankų klientų atsiskaitymo kortelėmis statistika.
Prekybos centras
Prekybos centras / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pirmasis karantinas Lietuvą užklupo netikėtai. Apie uždaromas sienas bei apribotą prekybą valdžia paskelbė savaitgalį, o nuo pirmadienio gyventojai buvo priversti likti namuose. Per šalį nuvilnijo prastovų bei nežinomybės banga.

Tai patvirtina Grigori Ilkevitcius, banko „Luminor“ kasdienės bankininkystės vadovas.

„Šių metų pavasarį Lietuvoje įvedus karantiną klientų vykdomų atsiskaitymų dinamika tapo labai nestabili. Per pirmąsias dvi savaites buvo išleidžiama kone 30 proc. mažiau“, – 15min sakė jis.

Tiesa, iš karto po to prasidėjo sklandus banguotas augimas ir iki balandžio pabaigos atsiskaitymai atsistatė 20 proc.

„Gegužės pradžioje atsiskaitymų suma sumažėjo beveik iki 8 proc., tačiau vėl įvyko greitas posūkis ir matėme stabilią atsigavimo tendenciją“, – pastebi G.Ilkevitcius.

Tuo tarpu lapkričio karantinas – ne toks drastiškas kaip pavasarinis.

„Akivaizdu, kad augimo tendencijos išnyko ir atsiskaitymų gali net šiek tiek sumažėti, tačiau didelio nepastovumo nepastebime, o žmonės pinigus leidžia užtikrintai. Štai kodėl atsiskaitymų dinamika, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pasikeitė 0 proc. Visgi nematyti ir ankstesniais metais buvusio 5–10 proc. augimo“, – teigė jis.

123RF.com nuotr./Mokėjimo kortelė
123RF.com nuotr./Mokėjimo kortelė

Tuo tarpu „Revolut“ klientų išlaidos parduotuvėse ir prekybos centruose paskelbus pirmąjį karantiną mažėjo ne taip žymiai, pastebi kompanijos komunikacijos vadovė Baltijos šalims Ingrida Daunaravičienė.

Bendra išlaidų suma pirmąją karantino savaitę buvo penktadaliu (21 proc.) mažesnė, lyginant su kovo 2–8 d. savaite, ir trečdaliu (32 proc.) mažesnė, lyginant su savaite prieš pat karantiną.

„Taigi prieš pat užsidarant vartojimas šiek tiek išaugo. Klientų, paskelbus pirmąjį karantiną, parduotuvėse sumažėjo apie 40 proc., lyginant su dviem savaitėm prieš karantiną“, – sakė ji.

Be to, pastebima, kad vidutinė vieno „Revolut“ kliento parduotuvėse ir prekybos centruose išleidžiama suma, paskelbus pirmąjį karantiną, išaugo 40 proc. – iki 46 eurų, lyginant su kovo 2–8 d.

Tačiau antrasis karantinas gyventojų apsipirkimo parduotuvėse įpročių beveik nepaveikė, o bendra išlaidų suma netgi didėjo 7 proc. Apsiperkančiųjų karantino metu daugėjo 2 proc., palyginti su paskutine savaite prieš karantino paskelbimą, lapkričio 2–8 d.

„Scanpix“ nuotr./Mokėjimo kortelės
„Scanpix“ nuotr./Mokėjimo kortelės

Vidutinė vieno kliento išleidžiama suma taip pat beveik nesikeitė, lyginant su paskutine savaite prieš karantiną, ji padidėjo 5 proc.

Tačiau kovo mėnesį paskelbus pirmąjį karantiną, per pirmąją jo savaitę Lietuvos gyventojų išlaidos naktiniuose klubuose, baruose, restoranuose ir kitose maitinimo įstaigose pastebimai sumažėjo.

Pirmąją karantino savaitę kortele atsiskaitančių „Revolut“ klientų išleista suma mažėjo net 13,5 karto. Išlaidos buvo 93 proc. mažesnės, jei lyginsime su kovo 2–8 d., ir 9,5 karto, arba 89 proc., mažesnės, jei lyginsime su savaite prieš pat karantiną, kai vartojimas baruose viešojo maitinimo įstaigose jau buvo šiek tiek sumažėjęs.

Beveik tiek pat mažėjo ir žmonių, atsiskaitančių „Revolut“ kortele, atitinkamai 92 proc. ir 88 proc.

Mažėjo ir ir vidutinė vieno „Revolut“ kliento baruose, restoranuose ar naktiniuose klubuose išleidžiama suma. Kovo pradžioje ši suma vidutiniškai siekė apie 17 eurų, prasidėjus pirmajam karantinui ji nukrito iki 15 eurų.

„Prieš antrąjį karantiną Vyriausybė laipsniškai ribojo barų, restoranų ir kitų pasilinksminimo vietų veiklą. Vartojimas pastebimai mažėjo šalyje įvedus pirmuosius ribojimus dar spalio 26 d., kuomet barų, restoranų, naktinių klubų darbo laikas apribotas iki vidurnakčio, o jų lankytojus įpareigota registruoti“, – priminė I.Daunaravičienė.

Lapkričio 9–15 d., t.y. pirmąją antrojo karantino savaitę, lyginant su spalio 19–25 d., savaite prieš ribojimų taikymą, „Revolut“ vartotojų išlaidos baruose smuko 5,5 karto ir buvo 82 proc. mažesnės, kortele atsiskaitė 77 proc. mažiau žmonių.

Tačiau palyginus su paskutine savaite prieš karantino paskelbimą, lapkričio 2–8 d., paskelbus karantiną išlaidos baruose, restoranuose mažėjo nebe taip smarkiai – 57 proc. „Revolut“ mokėjimo kortele atsiskaitančių klientų skaičius traukėsi 49 proc.

Vidutinė vieno kliento išleidžiama suma taip pat dar labiau sumažėjo. Spalio pabaigoje ji siekė 16 eurų, o prasidėjus antrajam karantinui ji nesiekė nei 13 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis