Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Latvijos ministras: Lietuvos prisijungimas prie euro zonos pakels Baltijos šalių konkurencingumą

Lietuvos įstojimas į euro zoną padidins Baltijos šalių pasaulinį konkurencingumą, teigia Latvijos finansų ministras Janis Reiras.
Prekybos centro „Maxima“ kasininkės pasiruošusios priimti eurus
Kasa / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Baltijos šalys yra vienas regionas, todėl šis įvykis reikšmingas ne vien Lietuvai, bet ir Latvijai bei Estijai. Esu tikras, kad Lietuvai prisijungus prie euro zonos padidės Baltijos šalių regiono ekonominis konkurencingumas ir finansinis patrauklumas pasauliniame kontekste – ir kad bus pašalintos paskutinės prekybos kliūtys šiame regione, kurias lėmė valiutos keitimas. Baltijos regionas neabejotinai taps politiškai ir ekonomiškai stipresniu negu kada nors anksčiau, vieningesniu ir mažiau priklausomu nuo neramumų, lemiamų geopolitinių įvykių“, – sakoma Latvijos ministro laiške Lietuvos ministrui Rimantui Šadžiui.

Ministras pažymėjo, kad euras lieka stabili valiuta, net stabilesnė negu anksčiau, ir jos galia augs pasitikinčių ir fiskaline prasme sveikų naujų narių, kaip Lietuva, dėka. Dabar, kai visos trys Baltijos šalys turi vieną valiutą, jos tampa dar vieningesnės negu bet kada anksčiau. Ši vienybė atveria daugybę galimybių, kuriomis reikia pasinaudoti ir skatinti globalų konkurencingumą, augimą ir saugumą, sakė J.Reiras ir pridūrė, kad trys Baltijos ekonomikos jau demonstruoja stabilų augimą.

Lietuva perėjo nuo savo nacionalinės valiutos, lito, prie euro netrukus po vidurnakčio ketvirtadienį, 2015-ųjų sausio 1 dieną, ir tapo 19-ąją euro zonos nare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?