Jo atstovas spaudai Andrejus Vaivaras BNS sakė, kad susitikimo metu Latvijos premjeras pabrėžė būtinybę vystyti bendradarbiavimą transporto, logistikos ir turizmo srityse, ypač vykdant tam tikrus investicinius projektus.
M.Kučinskis pareiškė laikąs Latviją pagrindiniu kiniškų krovinių logistikos ir paskirstymo centru Baltijos regione, suteikiančiu prieigą prie Europos bendrosios rinkos su daugiau nei 500 mln. vartotojų.
Atsižvelgdamas į Kinijos propaguojamą iniciatyvą „Viena juosta, vienas kelias“ bei į tai, kad Baltarusijoje kinai vysto pramoninį parką „Didysis akmuo“, M.Kučinskis paragino Kinijos kolegą laikyti Rygą tiesioginiais vartais į Baltijos jūrą.
„Galiu patvirtinti, kad remiamas Kinijos investicijų į Rygos jūrų uosto plėtrą srautas siekiant užtikrinti adekvačius krovinių priėmimo pajėgumus tarp Rygos uosto ir „Didžiojo akmens“ pramoninio parko, kad kroviniai būtų nukreipti į Šiaurės Europos rinką. Šį projektą vertinu kaip strateginę partnerystę tarp strateginių žaidėjų iš Kinijos, Baltarusijos, Latvijos ir Vokietijos“, – sakė M.Kučinskis.
Latvių premjeras Li Keqiangui taip pat pranešė kad Latvija yra parengusi strateginio bendradarbiavimo su Vokietijos Duisburgo uosto viziją, ypatingą dėmesį skiriant Šiaurės Europos rinkos aptarnavimui.
„Raginame Kinijos vyriausybę derybose su minėtomis šalimis remti kiniškų krovinių gabenimą per Latviją. Latvija ir jos uostai būtų geriausias pasirinkimas kiniškų krovinių gabenimui į daugelį kitų šalių Baltijos jūra. Latvijos uostai gali būti geriausiu kiniškų krovinių logistikos ir paskirstymo centru“, – sakė Latvijos vyriausybės vadovas.
Dvišalis Latvijos ir Kinijos vyriausybių vadovų susitikimas buvo surengtas Budapešte vykstančio Vidurio ir Rytų Europos šalių bei Kinijos viršūnių susitikimo kuluaruose.