Laukiama mėsos kainų šuolio

Lietuvą surakino pašarinių grūdų stygius – tai į neviltį varo kiaulių ir paukščių augintojus.
Tyrimas parodė, kad Lietuvoje išaugintų gyvulių mėsa šviežesnė ir vertingesnė nei atvežtinė.
Tyrimas parodė, kad Lietuvoje išaugintų gyvulių mėsa šviežesnė ir vertingesnė nei atvežtinė. / Kaspars Krafts/BFL nuotr.

„Lietuvos rytas“ rašo, kad pašarų kainoms šovus į aukštumas, pavymui brangs kiauliena ir paukštiena.

Apie 25 tūkst. kiaulių auginančios bendrovės „Dainiai“ direktorius Kasparas Jurevičius sakė, kad rudenį sukauptos pašarinių grūdų atsargos pamažu senka, o jų papildyti nėra kuo.
 

„Be to, pernai gruodį buvo skelbiamas intervencinių – sukauptų atsargoms 2009-ųjų derliaus pašarinių miežių aukcionas. Vylėmės, kad jie bus parduoti gyvulių augintojams. Tačiau staiga juos už didesnę nei skelbta kainą (630 litų už toną) supirko spekuliantai“, – sakė K.Jurevičius.

Lietuvos kiaulių augintojų asociacijos direktoriaus Algio Baravyko teigimu, jei padėtis nesikeis, dalis ūkininkų bus priversti nutraukti veiklą – tiesiog išskersti gyvulius.

Pašarų gamybos įmonė „Kauno grūdai“, kuriai priklauso Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynai, grūdus pašarams turėjo importuoti iš Brazilijos.

„Paukštynuose – tragiška padėtis, nes pašarų trūksta. Bet jų stygius – dirbtinis, – tikino Lietuvos paukštininkystės asociacijos prezidentas Vytautas Tėvelis. – Pašarinius grūdus supirko perpardavėjai. Jie laukia, kol biržose kainos dar labiau pakils ir juos bus galima išvežti į užsienį ar ypač brangiai parduoti vietos rinkoje.“

Per metus kiaulininkystės ir paukštininkystės sektoriuose suvartojama apie 700 tūkst. tonų pašarinių grūdų. 2010-ųjų bendras grūdų derlius Lietuvoje siekė 3,3 mln. tonų. Iš jų eksportuota apie 1 mln. tonų, dar apie 1 mln. tonų suvartota vidaus rinkoje. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis