„Laukinio sporto“ įkūrėjas T. Žurkus: „Sportas turi būti prieinamas ir trimečiams, ir neįgaliesiems“

„Turime sporto įrangos net dvimečiams vaikučiams“, – juokdamasis sako sporto prekių ir paslaugų parduotuvės „Laukinis LT“ bendrasavininkas Tomas Žurkus. Ilgus metus dirbęs sporto srityje vyras su bičiuliais ryžosi ir įkūrė nuosavą verslą, kurio orientyras – labai platus. Parduotuvės įkūrėjai sportą nori padaryti patrauklų šeimoms, mažyliams ir neįgaliesiems, o galiausiai – ugdyti ir pačią sporto kultūrą.
Tomas Žurkus
Tomas Žurkus / T.Žurkaus nuotr.

Sporto sritis Tomui Žurkui toli gražu ne naujovė. Visų pirma, vyras pats užkietėjęs sporto, ypač slidžių, mėgėjas, o antra – šioje srityje dirba jau daugiau nei 15 metų. „Esu dirbęs keturiose didelėse kompanijose, padėjau vystytis ne vienai įmonei, o ilgainiui atėjo laikas įkurti ir ką nors savo“, – savo patirtį pristatė T. Žurkus.

Į verslo pasaulį Tomas nenėrė vienas – turėjo kelis bičiulius, kurie tuo pat metu irgi svarstė pradėti verslą. Taigi – taip trise ir įkūrė „LaukinisLT“, plačiausią slidžių pasirinkimą Lietuvoje turinčią parduotuvę.

Esu dirbęs keturiose didelėse kompanijose, padėjau vystytis ne vienai įmonei, o ilgainiui atėjo laikas įkurti ir ką nors savo.

Iš pradžių „LaukinisLT“ orientavosi tik į slidžių sportą, dabar paslaugos jau plečiasi – prisidėjo ir riedlentės bei riedučiai. „Apsiriboti tik žiemos sportu nėra visai gerai, tai – palyginti sezoniška, todėl nusprendėme plėsti paslaugų spektrą“, – aiškino verslininkas.

Sunkiausia – patalpų paieška

Pasakyti, kad kurti verslą Lietuvoje sunku, T. Žurkus negalėjo. „Na, kaip sakiau, šiokios tokios patirties turėjau, ji man ir padėjo. Bičiuliai turėjo patirties kitose srityse, taigi turėjome atramos ir ten. Aišku, buvo sričių, kurių nebuvome apčiuopę, gal labiausiai su dokumentų tvarkymo. Palakstyti teko, tačiau, kur tik kreipiesi, maloniai padeda, atsako, taigi skųstis negaliu tikrai“, – apie verslo pradžią pasakojo „LaukinioLT“ bendrasavininkas.

Į klausimą, kas buvo sunkiausia, T. Žurkus turi du atsakymus – surasti patalpas ir išspręsti kelis finansinius klausimus. „Patalpas rasti iš tiesų yra sunku. Visų pirma, nenorėjome, kad būtų koks nors visiškas užkampis, juk klientams turi būti patogu atvažiuoti. Vieną svarbiausių kriterijų nulėmė ir mūsų prekių specifika. Norėjome, kad žmonėms sporto įrangą įsidėti į mašiną būtų patogu. Kad nereikėtų slidžių kilometrą neštis iki mašinos.

Geras privažiavimas, galimybė pasistatyti automobilį ir erdvė pasikrovimui buvo prioritetai“, – kuo vadovavosi, rinkdamiesi vietą parduotuvei, atviravo verslininkas. Radę patalpas bičiuliai stengėsi atverti parduotuvės duris kuo greičiau – spėti iki slidinėjimo sezono. Taigi „LaukinisLT“ duris atvėrė lapkričio 15 dieną.

Atidarydami parduotuvę bičiuliai turėjo savų lėšų, taigi – pirmieji žingsniai buvo pačių. „Pirmoji žiema, kaip ir galima tikėtis, labai didelio pelno neatnešė, tad turėjo galvoti – kaip vystytis toliau“, – apie pirmuosius sunkumus prabilo verslininkas

„Pradėjome orientuotis į vasaros sportą – riedlentes ir riedučius. Natūralu, kad pritrūkome apyvartinių lėšų, tad pradėjome galvoti apie išorinį finansavimą. Tiesa, jį gauti nėra taip lengva, tačiau džiaugiamės, kad pavyko pasinaudoti „Invegos“ (red. UAB „Investicijų ir verslo garantijos) siūloma priemone verslui. Taigi pasiėmę paskolą iš Verslumo skatinimo fondo, įsigijome reikiamų prekių ir pradėjome judėti toliau. Manau, dabar mums sekasi neblogai“, – kalbėjo T. Žurkus.

T.Žurkaus nuotr./Tomas Žurkus
T.Žurkaus nuotr./Tomas Žurkus

Sportas visiems

Klausimas, į kokią auditoriją orientuojamasi, T. Žurkui nelengvas. „Iš tiesų mūsų tikslas yra suteikti galimybę sportuoti visiems norintiems. Žiemą mes užsiimame viskuo, kas susiję su slidinėjimu – nuo prekių, aprangos iki lėktuvo bilietų, draudimo ar net paties kelialapio suformavimo“, – aiškino verslininkas.

Pasak pašnekovo, dar vienas labai svarbus akcentas – suteikti galimybę sportuoti tiems, ką mes sportuojančius nelabai įsivaizduojame, tačiau pasaulyje tai puikiausiai vyksta. „Mes turime įrangą, aprangą bei apsaugas net dviejų metų mažyliams. O tai – labai aktualu.

Mes turime įrangą, aprangą bei apsaugas net dviejų metų mažyliams. O tai – labai aktualu.

Neretai šeimos, kurios turi mažų vaikų, nori leistis į tokias keliones, bet nesiryžta dėl daugelio priežasčių. Vaiko nenori niekam palikti, galbūt nėra kam, o mes suteikiame galimybę praleisti laiką kartu ir tuo pačiu ugdyti vaiką, – entuziastingai kalbėjo „LaukinisLT“ įkūrėjas. – Mes patys turime šeimas, turime vaikų ir žinome, kad tai puikiai suderinama. Vienas iš mūsų prioritetų – skatinti šeimyninį sportą“.

Entuziastai

T. Žurkus atviravo, kad trijų bičiulių tikslas – ne tik uždirbti pinigų ir vystyti šį verslą. „Kiekvienas mūsų esame vienos ar kitos sporto šakos fanai. Taigi – norime ugdyti šių sportų kultūrą šalyje. Ateityje norėtume organizuoti ir mokymus“, – ateities planus vardijo verslininkas.

„LaukinisLT“ vadovas teigė, kad komanda nemažai galvoja ir apie neįgaliųjų žmonių įtraukimą į sportą. „Mes norime, kad žmonės sportuotų, domėtųsi šiuo sportu. Taip kaip ir mes juo užsikrėstų. Tai – ne tik darbas, bet ir hobis“, – kalbėjo T. Žurkus.

Sporto prekių parduotuvių Lietuvoje iš tiesų ne viena. Pasiteiravus, kaip ketinama įsilieti į rinką ir kovoti su konkurentais, verslininkas tikina žinantis paprastą kelią. „Visų pirma, kaip jau minėjau, į priekį mus veda tai, kad esame patys šios srities profesionalai. Kai kuriose parduotuvėse dirba žmonės, neturintys nieko bendro su šiais sportais, o mes galime patarti, pasidalyti patirtimi“, – aiškino verslininkas.

Visi klientams siūlomi kurortai taip yra išbandyti pačių savininkų. „Siūlysime tai, kas patiko mums patiems“, – tikino T. Žurkus. O galiausiai, pridūrė jis, jau netrukus parduotuvėse pasirodys itin kokybiškų sportinių prekių, kurių Lietuvoje iki šiol visiškai nebuvo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis