Svarstymas neįvyko
Šios savaitės Seimo darbotvarkėje, antradienį, buvo numatytas Kelių transporto kodekso pakeitimo įstatymo projekto svarstymas, tačiau jis neįvyko.
„Pašalino iš darbotvarkės šiandien ryte“, – 15min sakė Seimo Ekonomikos komiteto narys Zbignevas Jedinskis ir pridūrė, kad klausimas bus svarstomas artimiausiu metu.
Minėtose pataisose numatoma griežtinti pavežėjų veiklą. Vienas iš aspektų – Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narės Gintarės Skaistės inicijuotas pasiūlymas – už suteiktą paslaugą draudžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais.
Seimo Ekonomikos komitetas birželio 12 d. svarstė minėtas pataisas ir pritarė, kad už suteiktą pavežėjų paslaugą būtų draudžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais, tačiau už poros savaičių vykusiame balsavime persigalvojo.
„Mano nuomone, būtų gerai, kad vis dėlto būtų galima atsiskaityti grynais. Čia tiesiog kliento naudai. (...) Paskutinio balsavimo rezultatai rodo, kad komitetas pritaria“, – kalbėjo Z.Jedinskis.
Mano nuomone, būtų gerai, kad vis dėlto būtų galima atsiskaityti grynais, – sakė Z.Jedinskis.
Pasiūlymas stebina
Pavėžėjimo įmonės „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigė, kad siūlymas uždrausti atsiskaitymą grynaisiais būtent pavežėjimo veikloje jį stebina.
„Tai analogų neturintis siūlymas, nes jokioje kitoje veikloje nėra diskriminuojama kažkuri viena atsiskaitymo rūšis. Tad sunku rasti argumentų, kodėl būtent pavežėjams toks siūlymas turėtų būti taikomas, ypač atsižvelgiant į tai, kad elektroninės priemonės puikiausiai užtikrina kiekvienos įvykdytos kelionės atsekamumą, nepriklausomai nuo atsiskaitymo formos“, – tikino jis.
Sunku rasti argumentų, kodėl būtent pavežėjams toks siūlymas turėtų būti taikomas, – teigė „Bolt“ vadovas.
Įmonės atstovas pateikė statistiką, kad apie 60 proc. visų atsiskaitymų už prekes ir paslaugas Lietuvoje vis dar atliekama būtent grynaisiais.
„Atsiskaitymo būdus visuomet diktuoja klientai, atsiskaitymo grynaisiais būtent jie ir prašo“, – akcentavo A.Pacevičius.
Tokią pačią poziciją išreiškė ir pavėžėjimo įmonės „Etaksi“ rinkodaros vadovė Eglė Urbonaitė.
„Mūsų nuomone, draudimas už pavėžėjimo paslaugas atsiskaityti grynaisiais pinigais iškreiptų sąžiningą konkurenciją ir apribotų vartotojų pasirinkimą. (...) Toks draudimas neturi jokios ekonomiškai pagrįstos naudos nei paslaugos teikėjui, nei vartotojui“, – teigė ji.
„Etaksi“ atstovė patikino, kad daugumai siūlymų keisti pavėžėjimo įmonių veiklos reglamentavimą įmonė pritaria, tačiau, pavyzdžiui, nemato prasmės drausti pavežėjus išsikviesti telefonu.
„Tai kaip ir atsiskaitymo grynaisiais draudimas – tik apriboja vartotojų pasirinkimą ir paslaugos konkurencingumą“, – aiškino E.Urbonaitė.
„Etaksi“ atstovė patikino, kad daugumai siūlymų keisti pavėžėjimo įmonių veiklos reglamentavimą įmonė pritaria, tačiau, pavyzdžiui, nemato prasmės drausti pavežėjus išsikviesti telefonu.
Draudimui pritaria
Taksi įmonės „Amber Vilnius“ vadovas Tomas Peleckas 15min akcentavo, kad šiuo metu pavėžėjimo sektoriuje palikta didelė terpė šešėliui.
„Dabartinis pavežėjų paslaugos nereglamentavimas visiškai apriboja galimybes mokesčių administratoriui reguliuoti šitą sektorių, tikrinti ir stebėti, ar yra apskaitomos visos pajamos“, – sakė T.Peleckas.
Todėl jo nuomone, atsiskaitymas grynaisiais už pavėžėjimo paslaugas turėtų būti draudžiamas.
„Būtų labai logiška, kad jie nepriiminėtų atsiskaitymų grynaisiais pinigais ir taip bent jau būtų suvaldyta didžioji dalis rizikos dėl neapskaitytų pajamų šitame sektoriuje“, – kalbėjo „Amber Vilnius“ vadovas.
Būtų labai logiška, kad jie nepriiminėtų atsiskaitymų grynaisiais pinigais ir taip bent jau būtų suvaldyta didžioji dalis rizikos dėl neapskaitytų pajamų šitame sektoriuje, – sakė „Amber Vilnius“ vadovas.
Klientas perką tą pačią paslaugą – nuvykimą iš taško A į tašką B – kokią teikia ir taksi įmonės, todėl, anot įmonės vadovo, reikalavimai turėtų būti sulyginti.
„Akivaizdžiai matyti, kad taksi automobilių skaičius Vilniaus mieste mažėja, o pavežėjų – daugėja. Vadinasi, ten, kur yra daugiau galimybių šešėliui, ten ir suka tie buvę taksistai – jie tampa pavežėjais. Tai taip neturėtų būti“, – teigė T.Peleckas.