Žemieji parlamento rūmai patvirtino specialų teisės aktą, kuriame apibrėžtos oro uosto finansavimo ir statybos sąlygos ir visų pirma sudaroma galimybė greitai gauti projektui būtiną žemės plotą.
Planuojama, kad naujasis oro uostas, pavadintas „Solidarumo“ vardu, bus pastatytas tarp Varšuvos ir Lodzės ir bus atidarytas 2027–2028 metais.
Iš pradžių jis turėtų aptarnauti iki 45 mln. keleivių per metus, tačiau galiausiai jo pajėgumas galėtų būti padidintas iki 100 mln. keleivių.
Oro keleivių skaičius Lenkijoje pastaraisiais metais sparčiai didėjo. 2017 metais oro transporto paslaugomis šalyje pasinaudojo beveik 40 mln. keleivių ir skaičiavimai rodo, kad jų skaičius iki 2030 metų gali padidėti iki 60 milijonų.
Tačiau neseniai atnaujintas Varšuvos Šopeno oro uostas, kuriame keleivių srautas šiemet, kaip prognozuojama, padidės 15 proc. iki 18 mln., jau veikia beveik visu pajėgumu ir nebegali būti plečiamas, nes yra pastatytas netoli miesto centro.
Prieš balsavimą opozicijai priklausantys įstatymų leidėjai sukritikavo vyriausybės oro uosto projekto mastą, kurį pavadino per dideliu, ir pareiškė, kad ekonominiai skaičiavimai yra netikslūs.
Tuo tarpu Baranovo kaimo – o šioje vietoje ketinama statyti naują oro uostą – gyventojai birželio 17 dieną planuoja surengti neprivalomą referendumą dėl šio projekto ir kompensacijos už jų nuosavybę sąlygų.