Lietuva pagal TUI patrauklumą Europoje pernai smuko dviem laipteliais

Lietuva pagal tiesioginių užsienio investicijų (TUI) patrauklumą Europoje pernai užėmė 21-ą vietą – dviem laipteliais žemiau nei prieš metus. Tačiau skaičiuojant investicijų sukurtas darbo vietas, tenkančias 1 mln. gyventojų, Lietuva užėmė 6-ą vietą.
Eurai (asociatyvi nuotr.)
Eurai (asociatyvi nuotr.) / 123RF.com nuotr.

Pernai į Lietuvą pritrauktas 41 investicijų projektas, o 2020-aisias jų buvo 53, skelbia bendrovės EY kasmet atliekamas Europos patrauklumo tyrimas.

Pasak jo, Lietuvos kaimynė Lenkija toliau išsilaiko patraukliausių šalių 10-tuke – pagal pritrauktas TUI ji užėmė 9 vietą. Latvija šiame sąraše yra 23-oje, o Estija – 34 vietoje.

Ryškiausiai sustiprino Prancūzija – čia TUI augo 24 proc. iki 1222 projektų, Jungtinėje Karalystėje – 2 proc. (993 projektai), Vokietijoje – smuko 10 proc. (841 projektas).

EY tyrimas rodo, kad pernai Europoje bene ryškiausiai augo gamybos, logistikos, mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros investicijų – tokių projektų fiksuota 22 proc. daugiau nei prieš metus.

Pasak EY Konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovo Lino Dičpetrio, nepaisant karo Ukrainoje, investuotojai ilguoju laikotarpiu ir toliau palankiai vertina Europos patrauklumą. Jei įmonės iš tiesų pradės perkelti veiklą į Europą arba įarčiau jos, investicijos regione turėtų šoktelti aukštyn.

„Labiausiai tikėtina, kad sankcijos Rusijai dėl karo Ukrainoje išliks, tęsis ir tiekimo sutrikimai, o tuo pačiu – ir kainų augimas. Taip pat didėja kibernetinių išpuolių prieš dideles įmones ir ypatingos svarbos infrastruktūrą rizika. Todėl Europos patrauklumo išlaikymui reikia kompleksinio požiūrio ir ryžtingų tiek šalių vyriausybių, tiek ES politikų, tiek verslo bendruomenių sprendimų keliose srityse“, – pranešime sakė L.Dičpetris.

„EY“ Europos investicinio patrauklumo tyrimas atliekamas 22 kartą. Antrus metus iš eilės buvo apklausti ir Baltijos šalių investuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis