Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvą užkariauja mobilusis internetas

Nors tradicines žiniasklaidos vartotojų Lietuvoje skaičius beveik nekinta, intensyvesnis interneto naudojimas lemia tradicinės žiniasklaidos vartojimo įprastiniais būdais mažėjimą. Lojalūs interneto vartotojai, ir ypač mobiliojo interneto naudotojai laikraščius, radiją ir televiziją tradiciniu būdu pradeda vartoti rečiau. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas interneto vartotojų tyrimas.
15min.lt programėlė
15min.lt programėlė / Rūtos Kukavo/15min.lt nuotr.

Taip pat auga visuomenės dalis, kuri neįsivaizduoja savo kasdienio gyvenimo be mobilaus interneto. Praėjusiais metais kasdien mobiliuoju internetu naudojosi 12,9 proc. šalies gyventojų, palyginimui, 2012 m. – 8,2 proc. 

„Pernai atliktas pasaulinis mobiliųjų įrenginių vartotojų tyrimas „TNS Mobile Life“ parodė, kad nepaisant platėjančio mobilaus interneto naudojimo, jo kainos naudotojams vis dar per aukštos. Tikėtina, jog ateityje pingant mobiliajam internetui, daugės ne tik interneto vartotojų, bet įprotis kasdien prisijungti prie interneto taps visiškai normaliu reiškiniu, todėl vartojančių žiniasklaidos priemones tradiciniais būdais gali dar sumažėti“, – teigė TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Tradicinį laikraštį kartą per savaitę atsiverčia 67 proc. Lietuvos gyventojų ir 63 proc. interneto vartotojų. Tačiau kasdien besinaudojantys internetu bei lietuviai, kurie kasdien naudojasi mobiliuoju internetu, įprastą laikraštį skaito rečiau – atitinkamai 57 ir 55 proc. 

Radijo klausymas tradiciniu būdu taip pat mažėja su didesniu interneto vartojimu. Kartą per savaitę radiją įsijungia 75 proc. gyventojų ir 73 proc. interneto naudotojų. Tuo metu kasdieniai interneto vartotojai bei tie, kurie kasdien naudojasi internetu per mobilų įrenginį, klauso radijo mažiau, atitinkamai 70 ir 69 proc.   

Prie televizorių ekranų bent kartą per septynias dienas prisėda 94 proc. visų gyventojų ir 93 proc. vartojančių internetą. Tradicinis televizoriaus žiūrėjimo būdas sudomina 91 proc. kasdienių interneto vartotojų bei 86 proc. vartotojų, kurie internete kasdien naršo mobiliojo įrenginio pagalba. 

Reikėtų pažymėti, kad pastebėta tradicinės medijos vartojimo mažėjimo tendencija negalioja žurnalų skaitytojams. Atvirkščiai, tradiciniu būdu žurnalus daugiau skaito tie vartotojai, kurie kasdien naudojasi ir  internetu mobiliuoju internetu.

„Tačiau grupė, kuriai internetas jau yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis, televizijos nuo savo gyvenimo neatskiria. Tyrimo duomenimis, 65 proc. lietuvių kasdien naudojančių internetą mobiliuosiuose įrenginiuose, žiūri tiesiogines TV transliacijas ar jų įrašus internetu, o 39 proc. tai daro bent kartą per savaitę“, – sakė D. Rinkūnas.

Reikėtų pažymėti, kad pastebėta tradicinės medijos vartojimo mažėjimo tendencija negalioja žurnalų skaitytojams. Atvirkščiai, tradiciniu būdu žurnalus daugiau skaito tie vartotojai, kurie kasdien naudojasi ir  internetu mobiliuoju internetu. Pavyzdžiui, popierinius žurnalus skaito 54 proc. interneto naudotojų, tačiau tarp nesinaudojančių internetu šis skaičius siekia tik 49 proc.

Daugiausiai mobilaus interneto vartotojų yra tarp 20-29 m. amžiaus grupės gyventojų. Jie sudarė net 40 proc. visų kasdien naršančių mobiliuoju internetu. Kasdienis mobilaus interneto vartojimo įprotis labiausiai būdingas sostinės gyventojams – 26,8 proc. Lyginant Lietuvos apskritis, didžiausias procentas kasdien įsijungiančių internetą yra Vilniaus, Kauno ir Šiaulių apskrityse, atitinkamai 10 proc., 9 proc. ir 4 proc.  

Tyrimas atliktas 2013 m. vasario-gruodžio mėnesiais. Jo metu apklausti 6552 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74  metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?