„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvai ginče su „Belaruskalij“ atstovaus „Ellex Valiunas“ ir „Covington & Burling“

Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“ arbitraže inicijavus bylą prieš Lietuvą reikalaujant atlyginti nuostolius, patirtus dėl pernai vasarį sustabdyto trąšų tranzito, Lietuvai ginče atstovauja viena didžiausių Lietuvos teisinių paslaugų įmonių „Ellex Valiunas“ ir pasaulyje žinomas Londono advokatų biuras „Covington & Burling“, BNS patvirtino „Ellex Valiunas“. 
Stasylų geležinkelio pasienio kontrolės punkte tikrinami „Belaruskalij“ vagonai
Stasylų geležinkelio pasienio kontrolės punkte tikrinami „Belaruskalij“ vagonai / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Taip, galime patvirtinti šį faktą“, – BNS teigė „Ellex Valiunas“ laikinoji verslo vystymo vadovė Jolanta Venskutė.

Kokios vertės ieškinys ir kuriame arbitraže jis bus nagrinėjamas, ji teigė negalinti atskleisti. J. Venskutė taip pat nekomentavo, kokios vertės sutartį ir su kuo pasirašė advokatų kontoros.

„Arbitražo procesas yra griežtai konfidencialus ir jokių papildomų detalių negalime atskleisti, idant nepakenktume valstybės interesams“, – teigė J. Venskutė.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau žiniasklaidai sakė, kad tai yra „normali procedūra, jeigu kažkuri šalis atsižvelgiant į tarpvyriausybinius susitarimus skundžia vieną ar kitą nuostatą“. 

Motyvuodamas proceso konfidencialumu „Belaruskalij“ skundo jis detaliau nekomentavo. 

„Belaruskalij“ pateikė ieškinį dėl 1999 metų dvišalės investicijų sutarties nutraukimo ir reikalauja atlyginti nuostolius po to, kai Lietuvos Vyriausybė pernai sausį negaliojančia pripažino „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ krovinių gabenimo sutartį – nuo vasario 1-osios kalio trąšų gabenimas per Lietuvą buvo sustabdytas.

Pasak naujienų portalo „TV3“, Baltarusijos trąšų milžinė reikalauja atlyginti apie 1 mlrd. eurų siekiančius nuostolius. 

Vyriausybė 2022 metų sausį patvirtino vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl nuo vasario 1-osios turi būti nutraukta. 

Tranzitas nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto vyko ilgiau nei dešimtmetį ir pagal sutartį turėjo tęstis iki 2023 metų pabaigos. „Belaruskalij“ trąšas uoste krovė verslininko Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ kontroliuojamas Birių krovinių terminalas.

JAV leidinys „New York Times“ rašė, kad Lietuvos Vyriausybės ataskaitoje, vertinusioje galimą žalą dėl Baltarusijos eksporto per Klaipėdos uostą stabdymo, teigiama, kad Lietuvai gali būti pareikšti iki 15 mlrd. JAV dolerių vertės ieškiniai dėl nutrauktų sutarčių. 

„New York Times“ taip pat yra apibūdinęs „Belaruskalij“ kaip „pinigų karvę“ (angl. cash cow), tarnaujančią Baltarusijos režimo lyderiui Aleksandrui Lukašenkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“