„Verslo žinių“ duomenimis, 2023 m. sausį–rugsėjį lietuvių išlaidos Lenkijoje sudarė 271,3 mln. Eur ir buvo 17 proc. didesnės nei 2022 m. per tris ketvirčius, kai šalyje kaimynėje išleidome 231,9 mln. Eur, rodo Lenkijos statistikos tarnybos duomenys. Pridėjus internetu iš Lenkijos keliaujančių sumų vertes, bendrosios išlaidos šioje šalyje bus dar didesnės.
Lietuviai Lenkijoje išleidžia vis daugiau
Didžiausias apsipirkimų Lenkijoje pakilimas buvo 2018 ir 2019 m., kai atitinkamai išleisdavome 359,4 mln. Eur ir 367,1 mln. Eur. Prekybos suintensyvėjimas buvo nuslūgęs pandemijos laikotarpiu ir vėl ūgtelėjo 2022 m., kai lietuvių išlaidos Lenkijoje pasiekė 315 mln. Eur.
Daugiausiai lietuviai Lenkijoje išleido pramonės prekėms (49,2 proc.) ir paslaugoms (28,7 proc.). Išlaidos, skirtos maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams, sudarė 16,2 proc. visų lietuvių išlaidų, o alkoholiui ir tabako gaminiams teko 10 proc. visų išlaidų.
Kas traukia lietuvius į Lenkijos parduotuves?
Į Lenkiją dažniausiai atvyksta lietuviai, gyvenantys pasienio miesteliuose, ne toliau kaip 50 km nuo sienos. Pasirodo, toks didelis susidomėjimas lenkiškais produktais yra palankus tarpininkų veiklai.
Netrūksta įmonių, gabenančių prekes iš Lenkijos į Lietuvą.
Per vieną apsipirkimo kelionę lietuviai vidutiniškai išleido 119 eurų vienam asmeniui. Kodėl jie apsipirkinėja Lenkijoje? Daugelis jų renkasi pirkti maisto produktus, nes maisto produktams taikomas nulinis PVM.
Praėjusių metų lapkritį Čekijos dienraštis „Mladá Fronta Dnes“ rašė, kad 21 proc. čekų taip pat važiuoja apsipirkti į Lenkiją. Pagrindine priežastimi buvo įvardijamos mažesnės pagrindinių produktų, tokių kaip duona, mėsa ir pieno produktai, kainos.