Lietuvių šeimos – tarp finansiškai pažeidžiamiausių Europoje

Pasaulinė Šveicarijos draudimo kompanijos „SwissRe“ 2010 m. draudimo rinkos apžvalga parodė, kad, pagal gyvybės draudimo įmokų dydį, Lietuva gerokai atsilieka nuo ES kaimynių – Lenkijos, Čekijos, Vengrijos ir kitų. Ši apžvalga patvirtino ir ankstesnius Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos duomenis, jog Lietuvos gyventojai labiau linkę rūpintis savo turto draudimu, o finansinei apsaugai ir gyvybės draudimui skiria tik trečdalį draudimo įmokų.
Laiminga šeima
Laiminga šeima / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Draudimo kompanijos duomenimis, per metus vienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai sumokėjo beveik 155 litus už gyvybės draudimą. Palyginimui – lenkai skyrė beveik 4 kartus daugiau (583 Lt vienam gyventojui), vengrai – 3,4 karto daugiau (530 Lt), čekai – 5,6 karto daugiau (870,48 Lt). Labiausiai rizika artimųjų finansiniam saugumui yra susirūpinę šveicarai, olandai, liuksemburgiečiai, danai, anglai. Statistiškai vienam šveicarui teko net po 9092 litus gyvybės draudimo įmokų per metus – 59 kartus daugiau nei Lietuvoje.

Šių metų balandį „Swedbank“ užsakymu tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai” atliktas tyrimas parodė, kad daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų nesusimąsto apie savo šeimų finansinę apsaugą ir nesidomi galimais sprendimais.

Tyrimų bendrovės atlikto reprezentatyvaus Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis, tik mažiau nei ketvirtadalis (23 proc.) apklaustųjų stengiasi numatyti galimas grėsmes savo šeimų finansams ir ieško sprendimų, kaip apsaugoti artimuosius. Gerokai mažesnė dalis (14 proc.) tikina finansinės apsaugos neplanuojantys, tačiau naudojasi bent vienu ar keliais su finansine apsauga susijusiais sprendimais. Didžioji dauguma – 58 procentų apklaustų Lietuvos gyventojų – nesusimąsto apie finansinę apsaugą ir stengiasi užsitikrinti pakankamą pajamų kiekį šiandienos poreikiams.

Tyrime dalyvavo 1000 šalies gyventojų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų