Lietuvių verslas – visam pasauliui

Prieš keletą metų draugų kompanijos įkurta UAB „CodeIn“, valdanti interneto portalą „Kurgyvenu.lt“, kuriame vienoje vietoje pateikiama svarbiausia informacija apie nekilnojamąjį turtą ir gyvenimo aplinkos kokybę, šių metų liepą švenčia jau antrąjį gimtadienį. Suteikę galimybę mūsų šalies didžiųjų miestų gyventojams vertinti savo gyvenamosios aplinkos kokybę ir lengviau priimti sprendimus dėl būsto įsigijimo, nuomos ar tiesiog pačios aplinkos tobulinimo, lietuviai pasiryžę įrodyti ir visam pasauliui, kad pačios geriausios idėjos gimsta ir iškeliauja į platųjį pasaulį būtent iš Lietuvos. Tuo įsitikinti jau gali Berlynas (Vokietija), Londonas (Didžioji Britanija), Čikaga ir San Franciskas (JAV).
Interneto portale kurgyvenu.lt pateikiama informacija apire NT kainas, gyvenamosios aplinkos veiksnius: nusikalstamumą, oro užterštumą, triukšmą, mokesčius ir kt.
Interneto portale kurgyvenu.lt pateikiama informacija apire NT kainas, gyvenamosios aplinkos veiksnius: nusikalstamumą, oro užterštumą, triukšmą, mokesčius ir kt.

Kalbėti apie įmonės „CodeIn“ valdomo interneto portalo „Kurgyvenu.lt“ plėtrą būtų sudėtinga jeigu ne rizikos kapitalo fondo komandinės ūkinės bendrijos (KŪB) „Practica Seed Capital“ investicija. Šį ankstyvos stadijos rizikos kapitalo fondą Lietuvoje įkūrė Ūkio ir Finansų ministerijos bei Europos investicijų fondas pagal JEREMIE iniciatyvą, panaudojant 2007-2013 m. Europos Sąjungos (ES) struktūrinės paramos lėšas lanksčiam ir inovatyviam mažų, labai mažų ir vidutinių įmonių finansavimui.

 „Kurgyvenu.lt“: ar žinau, kur gyvenu?

Prieš dvejus metus startuoliu tapusi svetainė „Kurgyvenu.lt“ šiandien yra viena mėgstamiausių nekilnojamąjį turtą perkančių, keičiančių ar nuomojančių lietuvių tarpe. Ir ne tik: dažnas tautietis čia užsuka pasidomėti savo gyvenamąja aplinka. Mat projekto autoriai suteikia galimybę žmonėms nemokamai pasitikrinti nekilnojamojo turto kainas, jas palyginti su kitomis, sužinoti apie svarbiausius konkretaus rajono ar gatvės aplinkos veiksnius, tokius kaip nusikalstamumas, oro užterštumas, triukšmas, mokesčiai ir kt.

Lankytojai mėgsta svetainę ir dėl to, kad žino, jog informacija objektyvi ir renkama iš patikimų šaltinių, tokių kaip Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Nacionalinio egzaminų centras, Statistikos departamentas, Aplinkos apsaugos agentūra ir kt.

Kaip pasakoja svetainę „Kurgyvenu.lt“ valdančios bendrovės „CodeIn“ direktorius Šarūnas Legeckas, idėja kurti duomenų apie nekilnojamojo turto aplinką platformą kilo vienam iš komandos narių.

Šarūnas Legeckas – vienas iš įmonės įkūrėjų, prieš tai dirbęs užsienio kompanijose, tačiau dėl savo idėjos sugrįžęs į Lietuvą.
Šarūnas Legeckas – vienas iš įmonės įkūrėjų, prieš tai dirbęs užsienio kompanijose, tačiau dėl savo idėjos sugrįžęs į Lietuvą.

„Dirbdamas nekilnojamojo turto pardavimų srityje, jis pastebėjo, kad norintiems įsigyti, išsinuomoti ar pakeisti būstą, dažnai tiesiog trūksta informacijos apie gyvenamosios aplinkos kokybę. Gyvenant informacijos amžiuje, šis trūkumas atrodė keistas, tačiau ėmęsi idėjos įgyvendinimo, supratome, kad iš tiesų mes dabar esame vieninteliai, teikiantys informaciją apie gyvenamosios aplinkos kokybę“, – sako jis.

Įgyvendinti idėją, dirbti su atvirų duomenų šaltiniais nebuvo paprasta: projekto iniciatoriams reikėjo daug pastangų atverti daugelio uždarų institucijų duris, ieškoti investicijų, tobulinti jau padarytus sprendimus. Komanda juokauja, kad ir dabar jie nuolat mokosi, o didžiausi mokytojai – atsiliepimus paliekantys jų svetainės lankytojai.

Įrodė esą verti rizikos

Jei prieš gerus metus buvo galima tik numanyti, kad investuoti į tokį technologinį sprendimą gali būti perspektyvu, tai jau šiandien tai – neabejotina. Tačiau idėjai – suteikti galimybę žmonėms pasitikrinti turimo ar norimo įsigyti nekilnojamojo turto vertę ir ją lemiančius aplinkos kokybės veiksnius – reikėjo ir aiškiai nubrėžto kelio tam, kad ji neklaidžiotų klystkeliais, o visu dideliu pagreičiu būtų įgyvendinta.

Tokį kelią padėjo rasti KŪB „Practica Seed Capital“ pradinės stadijos rizikos kapitalo fondas, finansuojamas pagal JEREMIE iniciatyvą (pagal Europos Investicijų Fondo, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos finansavimo sutartį), kuri finansuojama ES regioninės plėtros fondo lėšomis pagal Lietuvos 2007-2013 m. ekonomikos augimo veiksmų programą. Pritraukę 200 tūkst. eurų siekiančią šio fondo investiciją, jaunieji verslininkai idėją iškeldino į “Windows Azure” – debesijos sprendimų kūrimo platformą, o tai reiškė, kad projektas įgis daugiau technologinių sprendimų ir bus gerokai lengviau plėtojamas užsienyje. Mat bendrovės „Microsoft“ virtualių kompiuterių ir tinklų paslaugos „Windows Azure“ leidžia perkelti taikomąsias programas į debesį tokias, kokios jos yra, be to, naudojantis šiomis paslaugomis galima sumažinti arba visai atsisakyti investicijų į įrangą bendrovės viduje. O svarbiausia, – ši debesija garantuoja tris svarbiausius reikalavimus, taikomus informacinių technologijų infrastruktūrai: greitį, mastą ir ekonomiškumą.

Š. Legecko teigimu, pritraukta rizikos kapitalo fondo  investicija – vienas didžiausių bendrovės pasiekimų, leidęs įgyvendinti gerokai platesnius ir ambicingesnius tikslus nei komanda kėlė sau iki šiol ir leidęs stumti idėją į priekį.

“Investuotojai į mūsų veiklą nesikiša – jie supranta, kad verslą darome mes. Tačiau mums labai svarbu, kad jie patikėjo mūsų idėja, komanda ir kompetencija, esant reikalui, pataria strategiškai ir parodo kryptis”, – sako jis.

O tie patarimai ir kryptys dažniausiai labai kasdieniški: paprastai investuotojai kiekvienam jaunam verslui padeda spręsti ne tik finansavimo, bet ir administravimo (dokumentų ruošimo apskaitos ir pan.), finansų (pagrindinių rodiklių prognozių, finansinių planų ir kt.), teisinius, personalo bei techninius (testavimo, statistinės analizės ir kt.) klausimus. Kartu su investicijomis tai – didelė parama, leidžianti iš mažo versliuko išaugti į didelį ir globalų verslą.

Studijos – užsienyje, verslas – Lietuvoje

Beje, Didžiojoje Britanijoje studijavęs, banke „Barclay‘s“ dirbęs Š. Legeckas, kaip ir kiti jo kolegos, su savo idėjomis ir patirtimi išskėstomis rankomis būtų laukiami bet kurioje kitoje pasaulio šalyje. Tačiau komanda nusprendė savo idėjas realizuoti Lietuvoje. Kodėl?

„Kai pradėjome vystyti šią idėją, turėjau gerų ir pelningų darbo pasiūlymų Didžiojoje Britanijoje ir kitoje užsienio šalyje, tačiau Lietuvoje nutariau likti dėl kelių priežasčių – čia turėjau galimybę gyventi, vystyti savo verslą ir nuo pat idėjos įgyvendinimo pradžios gauti apčiuopiamą ir nemenką grąžą. Be to, supratau, kad čia yra mano didysis šansas kažką įrodyti ir pasiekti“, – teigia jis.

Š. Legeckas sako, kad Lietuvoje egzistuoja dviejų tipų internetiniai verslai: vieni užsitikrina vietinių vartotojų grupę, iš jų uždirba pinigus ir neinvestuoja arba atsargiai investuoja į plėtrą, kiti – išbando savo idėją vietinėje rinkoje ir, jei ji sėkminga, vykdo plėtrą į užsienio rinkas. „Kurgyveni.lt“ priklauso pastarajai grupei.

„Lietuvoje verslą pradėti verta dėl kelių priežasčių: čia – pažįstama aplinka, kultūra, lengva rasti specialistų, o ir kainuoja viskas du kartus pigiau nei tai darytum užsienyje“, – įsitikinęs  direktorius. Jis pabrėžia, kad plėsdama savo tinklą įvairiuose pasaulio miestuose, „Kurgyvenu.lt“ komanda išsikelti iš savo gimtosios šalies nė neketina – turimų technologijų ir išteklių pakanka tam, kad visas pasaulis sužinotų apie Lietuvoje kuriamą verslą.

Be to, Š. Legecko nuomone, investicijos iš rizikos kapitalo fondų – tai ne tik verslo finansavimo forma, bet ir labai svarbi verslo valdymo vadybos nauda – tai padeda įmonėms sparčiau ir sėkmingiau vystytis. „Kadangi per JEREMIE programą yra skirstomos 2007-2013 m. ES struktūrinės paramos lėšos labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms, valstybės dalyvavimas skatinant šią verslo finansavimo formą yra tiesiog būtinas, siekiant, kad rizikos kapitalo investicijomis pasinaudotų vis daugiau Lietuvos įmonių“, – sako jis.

Ambicingi ateities planai: į tinklą sujungti 500 pasaulio miestų

Š. Legeckas neslepia, kad komandos tikslai – ambicingi: tapti globalia kompanija. Tad per ateinančius kelerius metus į svetainės „Kurgyvenu.lt“ tinklą bus siekiama įtraukti pusę tūkstančio didžiųjų ir populiariausių miestų visame pasaulyje. Beje, užsienyje „Kurgyvenu.lt“ pristatomas „Place I Live“ pavadinimu.

„O kol to siekiame, įdomu stebėti, kaip mūsų portalu naudojasi skirtingų vietovių vartotojai – pavyzdžiui, pastebėjome, kad vokiečiams labai svarbu, kiek arti jo gyvenamosios aplinkos yra ekotaškas, tuo tarpu britui tai visiškai neįdomu, – pasakoja svetainę „Kurgyvenu.lt“ valdančios bendrovės „CodeIn“ direktorius. – Sulaukiame ir tokių žmonių atsiliepimų, kurie nieko nesinuomoja, neparduoda ir nekeičia – tiesiog domisi, kaip tobulėja ir auga jų gyvenamosios  aplinkos kokybė. Atsižvelgdami į tai, turime daug minčių, tačiau jas reikia dar peržiūrėti ir „išgryninti“.

Ar žinote, kad...

...„Practica Capital“ yra rizikos kapitalo įmonė, įsteigta 2011 m. investavimo profesionalų ir savo verslus pardavusių verslininkų.

...įmonė administruoja 6 mln. eurų pradinės stadijos rizikos kapitalo fondą KŪB „Practica Seed Capital“ bei 15,7 mln. eurų rizikos kapitalo fondą KŪB „Practica Venture Capital“, kuriuos įsteigė Ūkio ir Finansų ministerijos kartu su Europos investicijų fondu pagal JEREMIE iniciatyvą, panaudojant 17 mln. eurų 2007-2013 m. ES struktūrinių fondų lėšų.

...šie du fondai investuoja į ankstyvos ir vėlesnės augimo stadijos labai mažas, mažas ir vidutines Lietuvos įmones, prioritetą teikdami inovatyvioms ir augimo potencialą turinčioms įmonėms.

...“Practica Capital“ valdo ir verslo akceleratorių „Startup.lt“, kuris padeda verslo idėjoms tapti plėtros galimybių turinčiais verslais.

...iki 2014 m. gegužės pabaigos „Practica Capital“ buvo atlikusi 26 investicijas už 5,9 mln. eurų į 23 portfelio įmones. 

 
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis