Bankas pranešė, kad palankiausiai verslo kūrimo sąlygas savo šalyje vertina Estijos gyventojai, kur 57 proc. mano, jog sąlygos yra palankios arba greičiau palankios. Lietuvoje verslo aplinką palankiai vertina 33 proc., o Latvijoje - 26 proc. – gyventojų.
Tyrimas parodė, kad didžioji dalis Baltijos šalių gyventojų, turėdami tinkamas sąlygas, kurtų nuosavą verslą (80 proc. Lietuvos ir Latvijos gyventojų bei 78 proc. Estijos).
„Verslo aplinkos vertinimui įtakos turi ir valdžios įvaizdis. Estijos vadovams pavyko įtikinti, kad valdžia kuriant verslą yra partneris, tuo tarpu Lietuvoje ir Latvijoje valdžios institucijos laikomos vienu iš verslo kūrimo kliuvinių, kuriuos reikia įveikti. Tačiau net ir tai nesumažina mūsų verslumo. Tyrimas rodo, kad lietuviai verslo sąlygas vertina gan nuosaikiai, o štai apie tautiečių verslumą jie yra daug geresnės nuomonės nei kaimynai“, - pranešime sakė DNB banko Smulkių verslo klientų departamento vadovas Andrius Ivašauskas.
Lietuvoje kuriančius savo verslą asmenis palankiai vertina 43 proc. respondentų, Latvijoje – 38 proc., o Estijoje – 37 proc. ir šioje šalyje tik procentu pagal palankų vertinimą atsilieka samdomą darbą dirbantys žmonės.
9 proc. Lietuvoje apklaustų respondentų jau turi savo verslą arba konkrečius planus jį pradėti, Estijoje tokių yra 8 proc., o Latvijoje – 7 proc. Pastarosios šalies gyventojai pasyviausiai žiūri į galimybes pradėti verslą, čia net 65 proc. gyventojų neplanuoja ar net nenorėtų turėti verslo.
Planų kurti verslą, bet dar nežinančių, ar to išties imsis taip pat daugiausiai Lietuvoje ir Estijoje – atitinkamai 21 ir 23 proc. Tuo tarpu Latvijos gyventojai šiek tiek nuosaikesni – 19 proc. turi planų, bet nežino, ar verslo imsis.
42 proc. respondentų Lietuvoje norėtų kurti šeimos verslą, kai Latvijoje ir Estijoje to norėtų atitinkamai 37 ir 36 proc. gyventojų.
Lietuvoje labiausiai norima kurti verslą turizmo ir viešo maitinimo (15 proc.) ir prekybos (14 proc.) srityse, Latvijos prioritetas – gamyba (14 proc.), o Estijoje daug labiau nei pas kaimynes vertinama IT sritis (12 proc.). Tačiau, ji užima antrą vietą po turizmo, viešo maitinimo ir prekybos sričių (po 13 proc.).
DNB banko užsakymu tyrimą balandžio 10–20 dienomis atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu CAWI (angl. Computer Assisted Web Interview) metodu apklausti 509 Lietuvos gyventojai.