Parduotuvėse – eilės, prie bankomatų chaosas, o bandymai prisiskambinti bankų informacijos telefonais – nesėkmingi. Taip penktadienio popietę pirkėjus užklupo gedimas sistemoje. Gedimai nesutaisyti ir iki vėlyvo vakaro.
Sutrikimai – ir penktadienį vakare
Penktadienį vakare 15min skaitytojai praneša, kad sutrikimų atsiskaitant kortelėmis vis dar yra. Vilniaus prekybos centre „Panorama“ per garsiakalbius pranešta, kad kortelėmis klientai neaptarnaujami.
„Iš pradžių neaptarnavo tik SEB kortelių, vėliau pranešta, kad atsiskaityti negalima jokiomis bankinėmis kortelėmis“, – 15min pasakojo skaitytoja. Vėliau pranešta, kad kortelės vėl priimamos.
Tačiau 15min skaitytojai praneša kad miesto centre esančiuose baruose banko kortelės ir toliau neaptarnaujamos, apie sutrikimus prekybos ir paslaugų vietose atsiskaitant kortelėmis skaitytojai praneša ir iš Kauno.
Situacija nepasikeitė ir prieš vidurnaktį – klubai, barai ir kitos pasilinksminimo vietos vis dar turi sunkumų aptarnaujant klientus su kortelėmis – dažnai jos neveikia.
Kai kurios parduotuvės penktadienį vakare iškabino perspėjimus – jokių atsiskaitymų kortelėmis.
Bankai pripažino sutrikimus
SEB banko atstovė Leontina Zabarauskienė BNS penktadienio vakarą sakė, kad nesklandumai tęsėsi po keliolika minučių.
„Buvo keli sutrikimai po keliolika minučių. Mes operatyviai pašalinome sutrikimus, nuoširdžiai atsiprašome klientų už kilusius nepatogumus“, – penktadienį vakare sakė banko atstovė.
Kai kuriose parduotuvėse trikdžiai buvo įnešę sumaištį tarp pirkėjų, kurie negalėjo atsiskaityti už prekes.
„Prekybos centre tikras chaosas“, – rašė viena skaitytoja.
„Jonavoje ne tik kad kortelėmis negalima atsiskaityti, čia ir pinigų bankomatuose nėra arba jie neveikia. Esu be cento kišenėje ir negaliu degalų užsipilti“, – pranešė kita skaitytoja.
„Tai yra ne prekybos centrų, ne mūsų ir ne kitų, o tai SEB problema. Ji buvo visoje Lietuvoje, bet mes ką tik gavome pranešimą iš banko, kad jau problema išspręsta“, – sakė Prekybos tinklo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.
SEB bankas anksčiau penktadienį pripažino, kad buvo sutrikimų. „Sutrikimas buvo mokėjimo kortelių sistemoje ir truko apie 20 minučių. SEB interneto bankas veikė, bet klientai, turintys mokėjimo kortelių, negalėjo sklandžiai prisijungti prie interneto banko. Sutrikimas jau pašalintas, interneto bankas veikia kaip įprastai. Labai atsiprašome klientų už patirtus nepatogumus“, – teigė bankas komentare.
„Apie 30 min. buvo sutrikę atsiskaitymai bankų kortelėmis. Mūsų žiniomis, sutrikimas įvyko SEB bankinėje sistemoje. Nuo 15.23 val. atsiskaitymas kortelėmis vėl veikia“, – pranešė Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.
Tačiau „Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius 15min irgi teigė, kad buvo fiksuoti trumpalaikiai trikdžiai, kai skirtingų bankų išduotomis kortelėmis nebuvo galima atsiskaityti.