Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos bankas į apyvartą išleidžia euro monetą, skirtą Lietuvos krepšinio šimtmečiui

Ketvirtadienį Lietuvos bankas į apyvartą išleidžia proginę dviejų eurų monetą, skirtą Lietuvos krepšinio 100-mečiui.
Lietuvos krepšinio 100-mečiui skirta moneta
Lietuvos krepšinio 100-mečiui skirta moneta / Lietuvos banko nuotr.

Kaip pranešė bankas, nacionalinėje naujosios monetos pusėje – Lietuvos žemėlapio kontūras, pavaizduotas kaip krepšinio aikštelė. Monetos išleidžiamos 750 tūkst. vnt. tiražu, jomis bus galima atsiskaityti visose euro zonos šalyse.

„Krepšinio šimtmečiui skirta moneta tiek mums, tiek europiečiams primins, koks svarbus Lietuvai yra krepšinis. Tai daugiau nei sportas ar laisvalaikio praleidimo būdas. Tai ir mūsų tautinės tapatybės, ir mūsų kultūros dalis – vienas iš mus vienijančių dalykų“, – pranešime cituojamas Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta.

„Turbūt nerastume rajono ar kiemo, kuriame nėra tikros ar improvizuotos krepšinio aikštelės. Simboliškai galime sakyti, kad visa Lietuva yra viena didelė krepšinio aikštelė, moneta tai ir atspindi“, – pridūrė jis.

Naują monetą Lietuvos banko atstovas penktadienį pristatys balandžio 22 d. Lietuvos krepšinio namuose vyksiančiame Lietuvos krepšinio šimtmečio minėjimo renginyje.

Pirmosios oficialios krepšinio rungtynės Lietuvoje, Kaune, buvo sužaistos prieš 100 metų – 1922 m. balandžio 23 dieną.

Dviejų eurų proginės monetos nacionalinės pusės autorius – dailininkas Egidijus Rapolis. Monetos bendroji pusė tokia pati kaip apyvartinių monetų, jos autorius – Lucas Luycxas.

Monetos briaunoje yra užrašas: LAISVĖ*VIENYBĖ*GEROVĖ.

Monetos gyventojų pinigines pasieks ir per prekybos vietas, bus naudojamos kasdieniams atsiskaitymams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?