162 tūkst. sekėjų turinčios A.Jagelavičiūtės įrašas, kuriuo ji pasidalijo trečiadienį ryte, tiesiogiai akcentuoja vienos tarpusavio skolinimo platformos teikiamas naudas, o Lietuvos bankui užkliuvo tai, kad čia klaidingai nurodytos palūkanos nuo 6 proc.
Mat reklamoje turi būti pateikiama visa standartinė informacija apie paskolos palūkanas – visos su kreditu susijusios papildomos išlaidos (sutarties sudarymo, administravimo ir kt. mokesčiai), taip pat kredito suma, trukmė ir kt.
„Miela Agne, atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad tarpusavio skolinimo platformų veikla ir jų veiklos reklama yra reguliuojama Vartojimo kredito įstatymu“, – savo feisbuko paskyroje į žvaigždę kreipėsi Lietuvos bankas, pasidalinęs A.Jagelavičiūtės įrašu socialiniame tinkle.
Lietuvos bankas taip pat akcentavo, kad „asmenims, nesilaikantiems Vartojimo kredito įstatymo reikalavimų, gali būti pritaikytos įstatyme nustatytos poveikio priemonės“.
Už netinkamą reklamą Lietuvos bankas jau yra nubaudęs kitus kredito dalintojus, tarp jų „Bobutės paskolą“, „MCB Finance“, Ūkio banko lizingą, o baudos siekdavo nuo 2,2 tūkst. eurų.
Į Lietuvos banko įrašą netruko sureaguoti ir tarpusavio skolinimosi platformos „FinBee“ vadovas Laimonas Noreika, pripažinęs, kad reklama yra netiksli.
„Noriu informuoti, jog Jūsų pastebėtas netikslumas po Agnės Jagelavičiūtės „FinBee“ reklamuojančiu įrašu yra išspręstas. Po nuotrauka jau yra ir tipinis paskolos pavyzdys. Atleiskite už šį nesusipratimą. Jis įvyko todėl, kad šiuo konkrečiu atveju negalėjome pilnai kontroliuoti įrašo turinio. Ateityje komunikaciją socialiniuose tinkluose kontroliuosime taip pat atidžiai kaip ir bet kokią kitą reklamą“, – parašė L.Noreika.
A.Jagelavičiūtės įraše atsirado ir papildymas, kuriame nurodyta visa įstatyme reikalaujama informacija apie išduodamas paskolas.
Pasirodė, kad maksimali bendroji vartojimo kredito kainos metine norma skolinimosi platformoje nėra netgi artima 6 proc., o siekia 43,70 proc.