Lietuvos bankas švies gyventojus apie investicinį gyvybės draudimą

Norėdamas šviesti gyventojus, kad jie geriau suprastų investicinio gyvybės draudimo svarbą, Lietuvos bankas (LB) pradėjo mėnesį truksiančią informavimo kampaniją, skelbia LB.
Viktorija Dičpinigaitienė
Viktorija Dičpinigaitienė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

LB Finansinio raštingumo centro vadovė Viktorija Dičpinigaitienė sako, kad gyventojai turėtų geriau suprasti šį finansinį produktą.

„Investicinis gyvybės draudimas turi ir privalumų, ir trūkumų, todėl svarbu, kad gyventojas žinotų visas rizikas ir turėtų adekvačius lūkesčius. Siekiame, kad gyventojai palygintų skirtingų draudikų pasiūlymus, įsigilintų į taikomus atskaitymus, investavimo kryptis, grąžą ir pasirinktų jų poreikius atitinkantį produktą“, – pranešime sakė V.Dičpinigaitienė.

Informavimo kampanijos šūkis – „Įsigilink, apgalvok ir tik tada nuspręsk“.

Centrinio banko užsakymu anksčiau atlikta apklausa parodė, kad beveik pusė respondentų pasitiki gyvybės draudimo bendrovėmis, tačiau investicinis draudimas yra viena iš mažiausiai suprantamų draudimo rūšių.

Per 2023 metų 11 mėnesių šio draudimo sutartis pasirašė 38,2 tūkst. žmonių (per visus 2022 metus – 51 tūkst., 2021-aisiais – beveik 50 tūkst.). Praėjusių metų pabaigoje tokias sutartis buvo pasirašę 420,9 tūkst. gyventojų.

2023-iųjų pradžioje atliktas slaptojo pirkėjo tyrimas atskleidė, jog investicinis gyvybės draudimas neretai siūlomas tinkamai neatsižvelgus į jų poreikius, o tai gali lemti ir finansinius nuostolius. Pavyzdžiui, žmonės neįsigilina, kad atsižvelgiant į pasirinktą produktą ir draudiką atskaitymai per 30 metų gali sudaryti nuo 20 iki 51 proc. įmokų, o sukaupta suma sutarties pabaigoje gali būti mažesnė už sumokėtas įmokas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis