Lietuvos ekonominę situaciją gera vadina 19 proc. gyventojų, keturiolikoje ES šalių vertinimai dar blogesni

Lietuvos ekonominę situaciją gera vadina tik 19 proc. gyventojų, tačiau tai yra daugiau nei keturiolikoje kitų Europos Sąjungos (ES) šalių, rodo ketvirtadienį paskelbti tyrimo rezultatai.
Lietuvos BVP vienam gyventojui siekia 66 proc. ES vidurkio
Kiaulė taupyklė / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Eurobarometro apklausoje pasiteiravus, kaip vertina dabartinę situaciją savo šalyje, 80 proc. lietuvių ją pavadino bloga.

Prasčiausiai ekonominę situaciją savo šalyje vertina graikai – vos vienas procentas lapkritį apklaustų Graikijos gyventojų vadino ją gera, 99 proc. – bloga. Geriausiai ekonominė padėtis vertinama Švedijos ir Vokietijos gyventojų – šiose valstybėse trys ketvirtadaliai respondentų padėtį laiko gera, 23 proc. – bloga.

Prasčiau nei lietuviai situaciją savo šalyje be graikų vertina Ispanijos, Rumunijos, Kipro, Bulgarijos, Italijos, Slovėnijos, Airijos, Vengrijos, Prancūzijos, Čekijos, Portugalijos, Slovakijos ir Latvijos gyventojai.

Apklausos ES šalyse vykdytos lapkričio viduryje. Lietuvoje apklausta 1019 gyventojų, vyresnių nei 15 metų. Panašus skaičius respondentų apklaustas ir kitose valstybėse.

Po didžiulio beveik 15 proc. ekonomikos nuosmukio 2009 metais, Lietuvos ekonomika auga jau trečius metus iš eilės. 2010-aisiais bendrasis vidaus produktas padidėjo 1,4 proc., pernai pasiektas 6 proc. augimas. Finansų ministerija prognozuoja, kad ekonomika šiemet augs 3,5 proc., kitąmet – apie tris procentus.

Pagal šiuos rodiklius, situacija 17 šalių vienijančioje euro zonoje yra gerokai blogesnė – Europos centrinis bankas prognozuoja, kad euro zonos bendrasis vidaus produktas šiemet smuks 0,5 proc., o kitąmet – dar 0,3 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis