Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvos finansinio raštingumo indeksas: situacija gerėja, tačiau progresas per lėtas

Lietuvių žinios apie finansus ir jų valdymą vis dar yra nepakankamos, o progresas finansinio raštingumo srityje – per lėtas, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas, antradienį pranešė LBA.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Apskaičiuotas ir bendras šalies gyventojų finansinio raštingumo indeksas sudaro 45 iš 100 galimų balų ir yra tik dviem balais didesnis nei 2019-aisiais, kai jis siekė 43 balus.

Tyrimas parodė, kad lietuviai geriausiai išmano asmeninių finansų valdymo ir taupymo sritis: gyventojai supranta pagrindines namų ūkio biudžeto sąvokas ir reikšmes, sugeba įvertinti paskolų produktus, tinkamus atsakingam asmeninių finansų valdymui.

Palyginti su 2019-ųjų rezultatais, šiemet 3 proc. daugiau respondentų žinojo ir vieną populiariausių taupymo taisyklių – rekomendaciją turėti bent 3–6 mėnesiams pajamų dydžio santaupų netikėtoms gyvenimo situacijoms.

Nors tyrimas parodė, kad teorinės gyventojų žinios apie finansų valdymą yra palyginti geros, respondentų elgsena sufleruoja, kad praktikoje jos panaudojamos retai. Beveik 40 proc. apklaustųjų nurodė per pastaruosius metus susidūrę su situacija, kai jų mėnesinės išlaidos viršijo pajamas, o dalį santaupų grynaisiais pinigais namuose arba piniginėje laikė apie 67 proc. respondentų, į terminuotąjį indėlį jas padėjo 27 proc. respondentų, laisvas lėšas per pastaruosius 12 mėnesių investavo mažiau nei dešimtadalis apklaustųjų.

Pirmą kartą Lietuvos finansinio raštingumo indeksas suskaičiuotas 2019 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos