„Arbitražo sprendimas, kol kito sprendimo nėra, mums yra privalomas ir mes jį vykdysime. Tai šventas dalykas. Šiandien buvo aptarti derybinės grupės darbo tolesni rezultatai, svarbūs abiem pusėms, dėl ruožo (geležinkelio ruožo Begeniai–Rengė – 15min.lt) atstatymo darbų grafiko bei dėl santykių gerinimo, kur turi būti išlaikyti verslo principai. Tarp mūsų turi būti mažiau problemų, turi būti labiau plėtojami dalykiniai santykiai“, – antradienį po susitikimo su premjeru Andriumi Kubiliumi žurnalistams sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Žurnalistų paklaustas, ar bendrovė ketina skųsti arbitražo sprendimą, S.Dailydka atsakė: „Taip, skųsime.“
Kaip jau skelbta seniau žiniasklaidoje, gruodžio 23 d. Arbitražo teismas iš dalies patenkino „Orlen Lietuvos“ ieškinį ir iš „Lietuvos geležinkelių“ priteisė apie 14 mln. litų už nuostatos dėl maksimalių nuolaidų taikymo bendrovės produktų, medžio granulių, tranzitiniam vežimui iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą nesilaikymo 2007–2008 m. Dar šiais metais „Lietuvos geležinkeliai“ ieškovui turės pervesti priteistą sumą, dėl to sumažės bendrovės 2010 metų pelnas, o valstybės biudžetas praras apie 7 mln. litų pelno mokesčio bei dividendų.
2009 m. teismas „Orlen Lietuvai” iš „Lietuvos geležinkelių“ priteisė daugiau nei 64 mln. litų.
„Ne visiškai“ tenkina
Savo ruožtu premjero patarėjas finansų ir ekonomikos klausimais Mykolas Majauskas po įvykusio susitikimo žurnalistams pripažino, kad A.Kubilių „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės veiksmai „ne visiškai tenkina“. Pasak jo, per susitikimą, kuriame taip pat dalyvavo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, kalbėta, kad turi būti peržiūrėti įmonės verslo logikos ir santykių principai.
„Susitikimas vyko dėl to, kad „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės veiksmai ir rezultatai, kuriuos matome, pavyzdžiui, besitęsiantys arbitražai, teismai, blogėjantys santykiai su strateginiais investuotojais, ne visiškai tenkina premjerą. [...] Kalbėta, kad galbūt turėtų būti peržiūrėti pamatiniai verslo logikos ir santykių principai ateityje siekiant išvengti tokių konfliktų“, – teigė M.Majauskas.
Kaip vienas iš priekaištų „Lietuvos geležinkeliams“ buvo išsakyta mintis, kad bendrovė „kartais ne visiškai atsižvelgia“ į Vyriausybės nuomonę ir poziciją. „Pavyzdžiui, 2009 m. lapkritį buvo priimtas protokolinis nutarimas atstatyti geležinkelio ruožą Mažeikiai–Rengė, tačiau matome, kad iki šiol ne visi sprendimai buvo priimti laiku, siekiant tai įgyvendinti pačiu artimiausiu metu“, – sakė premjero patarėjas.
M.Majauskas taip pat tvirtino, kad apie S.Dailydkos likimą susitikime nekalbėta.