„Stojimo sutartyje Europos Sąjunga įsipareigojo skirti mums adekvačias sumas uždarymo procesui užtikrinti. Tas adekvačias sumas pirmiausia reikia pagrįsti konkrečiais projektais ir poreikiais. Vien tik atskirų pareigūnų sugalvotos sumos be projektų nėra tas argumentas, kuriuo galėsime derėtis. Antra, svarbiausia, – kad pirmas paketas (ES skirtas finansavimas IAE uždarymui – BNS), kurį gavo Lietuva, buvo panaudotas neskaidriai ir neefektyviai, o tai reiškia, kad derėtis su Europos Sąjunga dėl didelių sumų bus labai sudėtinga, nes Lietuva nepasirodė geriausiu būdu, todėl dabar spekuliuoti apie sumas nereikėtų, nes dalį uždarymo kaštų reikės dengti Lietuvai, čia yra natūralu“, – ketvirtadienį žurnalistams Klaipėdoje sakė D.Grybauskaitė.
Lietuvos Vyriausybė nepatenkinta būsimu nebeveikiančios Ignalinos AE uždarymo finansavimu – 2014–2020 metų Europos Sąjungos biudžeto projekte tam gali būti skirta tik iki pusės būtinos sumos. Lietuva prašo naujoje finansinėje perspektyvoje skirti 870 mln. eurų (3 mlrd. litų), tuo tarpu jai gali būti skirta tik apie 300–400 mln. eurų (1–1,4 mlrd. litų).
Pasak Ignalinos AE korporatyvinių reikalų direktoriaus Osvaldo Čiukšio, ES biudžeto projekte 2014–2020 metais visoms trims Europoje uždaromoms elektrinėms (Lietuvoje, Slovakijoje ir Bulgarijoje) numatoma tik 700 mln. eurų vietoj 1,6–1,7 mlrd. eurų.
Tokio finansavimo nustebintas Lietuvos premjeras jau nusiuntė laišką Europos Komisijos (EK) prezidentui Jose Manueliui Barroso – laiškas, anot O.Čiukšio, yra pakankamai griežtas.
Skaičiuojama, kad visam Ignalinos AE uždarymui – iki 2029 metų – reikės 2,93 mlrd. eurų (10,1 mlrd. litų), skaičiuojant 2011 metų kainomis.