Susisiekimo viceministrės Loretos Maskaliovienės teigimu, abi įmonės turi strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui – vyriausybinė strateginių įmonių sandorius vertinanti komisija pateikė teigiamą išvadą dėl jų pertvarkymo, taip pat sudaryti jau pertvarkytų įmonių verslo planai ir atsipirkimas.
„Gauta išvada, kad per dešimt metų perspektyva yra finansiškai atsiperkanti, tai reiškia, kad ekonominiu požiūriu valstybė kaip akcininkas investuodamas į būsimas akcines bendroves elgiasi kaip rinkos investuotojas, kadangi investicija garantuoja teigiamą grąžą“, – posėdyje sakė viceministrė.
Kaip teigiama nutarimo projekte, Vidaus vandens kelių direkcijos įstatinis kapitalas sieks 12,63 mln. eurų, Lietuvos oro uostų – 199,355 mln. eurų. Jį sudarys šiuo metu jų valdomas turtas ir atitiks nepriklausomų turto vertintojų nustatytą jo rinkos vertę.
Vienos įmonių akcijos nominali vertė bus 1 euras, jomis disponuos Susisiekimo ministerija.
Pernai liepą Seimas pritarė, kad keturios susisiekimo sektoriaus įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Vidaus vandens kelių direkcija ir Klaipėdos jūrų uosto direkcija – taptų akcinėmis bendrovėmis. 100 proc. jų akcijų valdys valstybė. Pertvarką planuojama įgyvendinti iki šių metų pabaigos.