Lietuvos paštas siūlo naują ir patogią paslaugą, bet ji prieinama ne visiems

Daugiau nei tris mėnesius Lietuvos paštas siūlo valstybės institucijoms siųsti registruotus laiškus ne įprastu paštu, o per pašto elektroninę pašto dėžutę. Tokia galimybė suteikiama tik tuo atveju, jei siuntėjas taip pat turi tokią.
Lietuvos paštas
Lietuvos paštas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Jei gavėjas dėžutės neturi, paštas, valstybės institucijos registruotą laišką siunčia kaip popierinį laišką. Tačiau tokios galimybės neturi nei verslas, nei gyventojai. Jie per pašto elektroninę dėžutę gali išsiųsti registruotą laišką, bet jei institucija tokios dėžutės neturi, verslui ir žmogui teks pėdinti į paštą.

Panaudojus Europos Sąjungos pinigus ir kitų šalių patirtį, Lietuvos paštas suteikė galimybę valstybės institucijoms registruotus laiškus verslui ar gyventojams siųsti ir per pašto elektroninę dėžutę. Mokesčių inspekcija, Sodra, savivaldybės įstaigos jau naudojasi galimybe savo korespondenciją siųsti per e. pristatymo sistemą.

„Valstybės institucijos, kurios siųsdamos siuntą, laišką, tą vadinamą elektroninį, pasižiūri ar yra gavėjas sistemoje ar ne, jei yra, siunčiamas e. pristatymo būdu, jei nėra, pasirenkamas fizinio pristatymo būdas, tada mes atspausdiname, dedame į voką ir pristatome gavėjui į rankas“, – sakė Lietuvos pašto atstovas Mikas Jovaišas.

Tačiau priešinga kryptimi tokia sistema neveikia. Juridinis ar fizinis asmuo siųsti registruotus laiškus per e. pristatymo sistemą valstybės institucijoms gali, jei šios turi pašto elektroninę dėžutę, jei jos neturi, siuntėjui teks pėdinti į paštą ir mokėti pinigus.

„Valstybė investavo pinigus, sukūrė sprendinį, atrinko operatorių, paskyrė Lietuvos paštą, jis įgyja tam tikrą įrankį ir turi susilaikyti nuo pagundos naudoti jį komerciniams interesams“, – teigė Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktorius Ramūnas Čepaitis.

Nors e. pristatymo sistema veikia nuo vasaros ir ja naudotis institucijos prie vyriausybės įpareigotos, ne visos dar prisijungusios. Kitos, kurios neįpareigotos, dažniausiai – savivaldybės įstaigos ir organizacijos, savo iniciatyva jungiasi prie naujovės siųsti registruotus laiškus elektroniniu būdu. Jau priskaičiuojama apie 2 tūkst. organizacijų, verslo įmonių, bankų ir gyventojų prisijungusių prie nemokamos e. pristatymo sistemos.

„Verslas kelia pagrindinį klausimą – kodėl jis negali bendrauti su kitu verslu, arba su žmonėmis. Todėl mes stengiamės, kartu su susijusiomis institucijomis, tą klausimą išspręsti ir padaryti kanalą atvirą – žmogus žmogui ar žmogus UAB'ui ar kokiai organizacijai“, – aiškino Lietuvos pašto Strategijos ir plėtros departamento vadovas M.Jovaišas.

Lietuvos paštas tikina, kad galimybė registruotus laiškus siųsti tik pasinaudojus elektroninėmis priemonėmis, nevaikštant į pašto skyrius, per e. pristatymo sistemą tiems, kurie neturi pašto elektroninės dėžutės, galėtų rastis labai greitai – sprendimai esą priklauso nuo Susisiekimo ministerijos ir Informacinės visuomenės plėtros komiteto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai