Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 05 08 /14:49

Lietuvos pašto vadovė A.Sungailienė: 2018-ųjų pelną išlaikyti ir šiemet nebus paprasta

Valstybės valdomas Lietuvos paštas pernai uždirbo 3,68 mln. eurų grynojo audituoto pelno – 2,3 karto daugiau nei užpernai, o jo pajamos augo beveik 15 proc. iki 88,3 mln. eurų. Bendrovės vadovė sako, kad tai yra geriausias rezultatas pastaraisiais metais, tačiau jį išlaikyti ir šiemet nebus paprasta.
Asta Sungailienė
Asta Sungailienė / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Kaip vieną svarbiausių praėjusių metų pasiekimų Asta Sungailienė įvardija atlyginimų padidinimą mažiausiai uždirbantiems pašto darbuotojams.

„2018 metai finansiškai yra istoriškai geri – rezultatas tikrai labai geras. Įvertinus visas aplinkybes, mes manome, kad tai yra puikus rezultatas ir tikrai nebus taip paprasta jį išlaikyti, nes siuntų verslas nėra iš aukštų maržų verslas. Mes darėme labai daug smulkių efektyvinimo veiklų, sugebėjome didinti pajamas, tuo pačiu suvaldydami savo sąnaudų pusę“, – interviu BNS sakė A.Sungailienė.

„Išlaikyti pelningumą šiais metais bus tikrai rimtas iššūkis“, – pridūrė ji.

A.Sungailienė pranešė, kad įmonės akcininkė Susisiekimo ministerija šiemet leido paštui uždirbtą pelną panaudoti atlyginimų kėlimui bei investicijoms: „Be to, mes dar turime ženklų sukauptą nuostolį iš ankstesnių laikotarpių.“

Anot A.Sungailienės, pajamų augimą pernai didžiąja dalimi lėmė rinkos augimas – įmonė augo kartu su rinka.

Vidutinis laiškininko atlyginimas šiuo metu yra apie 600 eurų.

„Kai kuriuose segmentuose visiškai kartu, kai kuriuose galbūt norėtųsi geriau ir greičiau augti, bet tikrai neatsilikome nuo rinkos, nepasidavėme tai konkurencijai, o paskutinį ketvirtį buvo atsispirta nuo rinkos ir mes jau turime tam tikrą jos dalies atgavimo tendenciją ir dėsime visas pastangas ją išlaikyti“, – kalbėjo Lietuvos pašto vadovė.

Daugiausia pajamų Lietuvos pašto grupė pernai gavo iš pašto paslaugų – 62,2 mln. eurų, arba 19,7 proc. daugiau nei 2017 metais. Pajamos už kurjerių paslaugas didėjo 16,3 proc. iki 8,1 mln. eurų, o jį lėmė 30,3 proc. išaugęs siuntų srautas. Vien per savitarnos siuntų terminalus pernai jų siųsta 50,1 proc. daugiau.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos paštas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos paštas

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvos paštas ketvirtąjį 2018 metų ketvirtį pagal bendrąsias pajamas užėmė didžiausią rinkos dalį – 33,5 proc. 2017 metais tuo pat laiku jo rinkos dalis siekė 42,2 proc.

Be rinkos augimo, Lietuvos pašto pajamas, A.Sungailienės teigimu, pernai augino išgrynintas paslaugų krepšelis, didėjantis aukštesnes pajamas generuojančių siuntų srautas, stabilizuotos veiklos sąnaudos – jos padidėjo 10,9 proc. iki 84,1 mln. eurų.

„Tačiau mes turime ir vieną dedamąją, kuri mūsų nedžiugina – mes nepakankamai galėjome investuoti dėl nepasiruošimo, neturėjimo aiškiai identifikuotų vietų, kur turėtų būti prioritetai. Tai padidino kiek mūsų pelningumą pernai, todėl šiais metais mes šios eilutės sąskaita nematome jokių priežasčių, kad mūsų pelnas galėtų būti didesnis“, – BNS sakė A.Sungailienė.

Lietuvos paštas 2018 metais du kartus didino atlyginimus mažiausiai uždirbantiems darbuotojams – tam skirta apie 2,4 mln. eurų. Pasak A.Sungailienės, šiemet suplanuotas tolesnis atlygio kėlimas, visų pirma laiškininkams, skirstytojams, skyrių darbuotojams – iš viso maždaug 4400 darbuotojų.

Vidutinis laiškininko atlyginimas šiuo metu yra apie 600 eurų.

2017 metais Lietuvos pašto grupė uždirbo 1,6 mln. eurų audituoto grynojo pelno (2016 metais – 19 tūkst. eurų), jos pajamos padidėjo 7 proc. iki 76,9 mln. eurų.

100 proc. Lietuvos pašto akcijų priklauso valstybei, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?