Lietuvos pieno rinka: vietos gamintojus išstumia lenkai ir latviai?

Brangstanti žaliava ir auganti pieno supirkimo kaina į viršų gena lietuviškų pieno produktų kainas šalies prekybos centruose. Tačiau lenkiškų pieno produktų importuotojai teigia, kad jų siūlomi gaminiai iki šiol net 20 proc. pigesni už analogišką lietuvišką produkciją, o jų užimama rinkos dalis mūsų šalyje jau siekia dešimt procentų. Be to, Lietuvoje po truputį savo pozicijas stiprina ir latvių gamintojai.
Latvijos pienininkai aiškina, kad „Pols“ ledus lietuviai perka noriai
Latvijos pienininkai aiškina, kad „Pols“ ledus lietuviai perka noriai / foodunion.lv nuotrauka

Lenkai atsiriekė dešimtadalį rinkos

Lenkijos pieno produktų gamintojo „Mlekovita“ prekių importu į Lietuvą užsiimančios bendrovės „Prefita“ direktorė Natalija Martinavičienė pripažino, kad pastaruoju metu brangsta ir lenkiška produkcija. Pagrindinė priežastis ta pati – auganti žaliavinio pieno kaina dėl pasaulinėje rinkoje kylančios pieno produktų paklausos.

Vis dėlto, N.Martinavičienė patikino, jog tokie lenkiški produktai kaip ultra aukštoje temperatūroje apdorotas pienas, grūdėta varškė, sūris ar jogurtai vis dar yra apie 20 proc. pigesni nei lietuviški atitikmenys.

Nors priežasčių, kodėl lenkiški pieno gaminiai pigesni už lietuviškus, ne viena, tačiau pavasarį Vilniuje viešėjusi Lenkijos pieno rūmų direktorė Agnieszka Maliszewska tarp jų išskyrė keletą pagrindinių – mažesnius energijos kaštus bei sąnaudas darbo jėgai.

G. Adinavičiūtės/15min nuotr./Lenkijos pieno rūmų ir Lenkijos ambasados Vilniuje spaudos konferencija
G. Adinavičiūtės/15min nuotr./Lenkijos pieno rūmų ir Lenkijos ambasados Vilniuje spaudos konferencija

Anot N.Martinavičienės, „Mlekovita“ produktų tiekimo sutartys jau sudarytos su visais didžiausiais mažmeninės prekybos tinklais, išskyrus „Lidl“, kuris su lenkų pienininkais bendrauja tiesiogiai.

Per pastaruosius kelerius metus į Lietuvą importuojamos šios Lenkijos įmonės produkcijos kiekis išaugo 2 – 3 kartus ir dabar užima apie 10 proc. šalyje parduodamų pieno produktų rinkos.

Pirkėjai patriotiški?

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė patikino, kad „Mlekovita“ tiekiamų pieno produktų kainos šiuo metu nepakitę, tačiau sakyti, kad lietuviai dideli lenkiškų produktų mėgėjai, negalima.

„Bandėme atsivežti įvairesnių lenkiškų produktų, tačiau jie nepasiteisino – mūsų pirkėjai ieško lietuviškų, žinomų prekės ženklų pieno produktų, tiesa, mielai išbando ir mūsų gamintojų naujienas“, – sakė G.Bielskytė.

Panaši situacija, anot G.Bielskytės, yra ir su latviškais pieno produktais. Jais tinklo parduotuvėse prekiaujama nebe pirmus metus, o asortimentas stabilus.

„Rimi Lietuva“ nuotr./„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė
„Rimi Lietuva“ nuotr./„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė

„Kartais bandome pasiūlyti ir kitokių latviškų produktų, pavyzdžiui, jogurtų. Tačiau vis dėlto mūsų pirkėjas ieško lietuviško pieno ir pieno produktų, tad latviškų produktų pardavimai sudaro labai nedidelę dalį visų pieno produktų“, – aiškino „Rimi“ atstovė.

Latvijos pienininkai: lietuvių širdys dėl ledų jau laimėtos

Tiesa, patys Latvijos pienininkai aiškina ką kita ir tikina, kad dalis jų produktų jau užkariavo lietuvių širdis.

„Pirkėjų Lietuvoje turime. Remiantis pardavimų duomenimis, matome, jog laimėjome lietuvių širdis dėl „Pols“ ledų. Taip pat galima teigti, kad „Rasa“ prekės ženklas tapo populiarus tarp Lietuvos vartotojų“, – sakė už kompanijos „Food Union“, valdančios tris didžiausias Latvijos pieno perdirbimo gamyklas, strategiją ir marketingą atsakingas viceprezidentas Normundas Stanevičius.

Minėtoji kompanija gamina varškės sūrelius „Kārums“, sviestą, tepamą varškės sūrį ir įvairių skonio pieno gėrimus „Rasa“, valgomuosius ledus „Pols“ ir kitus produktus.

karums.eu/Varškės sūrelis „Kārums“
karums.eu/Varškės sūrelis „Kārums“

Tiesa, skirtingai nei lenkiški pieno produktai, latviški gaminiai žemesne kaina Lietuvos rinkoje pasigirti negali.

N.Stanevičiaus teigimu, nuo vasaros pabaigos Latvijoje pieno produktų kainos parduotuvėse taip pat išaugo 10 – 15 proc.

„Latvių ir lietuvių virtuvės turi daug panašumų, dėl nebijome į Lietuvą tiekti tai, ką valgo ir latviai“, – tikino Latvijos pieno bendrovės atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis