Lenkai atsiriekė dešimtadalį rinkos
Lenkijos pieno produktų gamintojo „Mlekovita“ prekių importu į Lietuvą užsiimančios bendrovės „Prefita“ direktorė Natalija Martinavičienė pripažino, kad pastaruoju metu brangsta ir lenkiška produkcija. Pagrindinė priežastis ta pati – auganti žaliavinio pieno kaina dėl pasaulinėje rinkoje kylančios pieno produktų paklausos.
Vis dėlto, N.Martinavičienė patikino, jog tokie lenkiški produktai kaip ultra aukštoje temperatūroje apdorotas pienas, grūdėta varškė, sūris ar jogurtai vis dar yra apie 20 proc. pigesni nei lietuviški atitikmenys.
Nors priežasčių, kodėl lenkiški pieno gaminiai pigesni už lietuviškus, ne viena, tačiau pavasarį Vilniuje viešėjusi Lenkijos pieno rūmų direktorė Agnieszka Maliszewska tarp jų išskyrė keletą pagrindinių – mažesnius energijos kaštus bei sąnaudas darbo jėgai.
Anot N.Martinavičienės, „Mlekovita“ produktų tiekimo sutartys jau sudarytos su visais didžiausiais mažmeninės prekybos tinklais, išskyrus „Lidl“, kuris su lenkų pienininkais bendrauja tiesiogiai.
Per pastaruosius kelerius metus į Lietuvą importuojamos šios Lenkijos įmonės produkcijos kiekis išaugo 2 – 3 kartus ir dabar užima apie 10 proc. šalyje parduodamų pieno produktų rinkos.
Pirkėjai patriotiški?
„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė patikino, kad „Mlekovita“ tiekiamų pieno produktų kainos šiuo metu nepakitę, tačiau sakyti, kad lietuviai dideli lenkiškų produktų mėgėjai, negalima.
„Bandėme atsivežti įvairesnių lenkiškų produktų, tačiau jie nepasiteisino – mūsų pirkėjai ieško lietuviškų, žinomų prekės ženklų pieno produktų, tiesa, mielai išbando ir mūsų gamintojų naujienas“, – sakė G.Bielskytė.
Panaši situacija, anot G.Bielskytės, yra ir su latviškais pieno produktais. Jais tinklo parduotuvėse prekiaujama nebe pirmus metus, o asortimentas stabilus.
„Kartais bandome pasiūlyti ir kitokių latviškų produktų, pavyzdžiui, jogurtų. Tačiau vis dėlto mūsų pirkėjas ieško lietuviško pieno ir pieno produktų, tad latviškų produktų pardavimai sudaro labai nedidelę dalį visų pieno produktų“, – aiškino „Rimi“ atstovė.
Latvijos pienininkai: lietuvių širdys dėl ledų jau laimėtos
Tiesa, patys Latvijos pienininkai aiškina ką kita ir tikina, kad dalis jų produktų jau užkariavo lietuvių širdis.
„Pirkėjų Lietuvoje turime. Remiantis pardavimų duomenimis, matome, jog laimėjome lietuvių širdis dėl „Pols“ ledų. Taip pat galima teigti, kad „Rasa“ prekės ženklas tapo populiarus tarp Lietuvos vartotojų“, – sakė už kompanijos „Food Union“, valdančios tris didžiausias Latvijos pieno perdirbimo gamyklas, strategiją ir marketingą atsakingas viceprezidentas Normundas Stanevičius.
Minėtoji kompanija gamina varškės sūrelius „Kārums“, sviestą, tepamą varškės sūrį ir įvairių skonio pieno gėrimus „Rasa“, valgomuosius ledus „Pols“ ir kitus produktus.
Tiesa, skirtingai nei lenkiški pieno produktai, latviški gaminiai žemesne kaina Lietuvos rinkoje pasigirti negali.
N.Stanevičiaus teigimu, nuo vasaros pabaigos Latvijoje pieno produktų kainos parduotuvėse taip pat išaugo 10 – 15 proc.
„Latvių ir lietuvių virtuvės turi daug panašumų, dėl nebijome į Lietuvą tiekti tai, ką valgo ir latviai“, – tikino Latvijos pieno bendrovės atstovas.