„Facebook“ naujovei ruoštasi
Spalio 3 d. pradėjusią veikti prekybos platformą „Facebook Marketplace“, kurioje socialinio tinklo nariai vieni kitiems galės pardavinėti įvairius daiktus, tiek nemažai ekspertų, tiek paties „Facebook“ atstovai vadina savotiška prekybos uždarose grupėse formalizacija.
Kol kas naujoji „Facebook“ paslauga pasiekiama tik JAV, Didžiosios Britanijos, Australijos ir Naujosios Zelandijos vartotojams. Tiesa, jeigu populiarumu šiose rinkose nebus skundžiamasi, „Marketplace“ ateityje bus prieinamas ir kitose pasaulio šalyse.
Suprasti akimirksniu
- Naujoji „Facebook Marketplace“ platforma kol kas siūloma tik 4 šalių vartotojams
- Pagrindinis Lietuvos skelbimų portalų konkurentas – ne vietos bendrovės, o „Facebook“
- Skelbimai „Facebook“ gali atstumti vyresnius žmones, o jaunimą traukti lengva komunikacija su pardavėju
- „Facebook Marketplace“ lietuviškų skelbimų portalų dalį rinkoje sumažins, bet nenumarins
Bendrovės „Vertikali Medija“, valdančios skelbimų portalus domoplius.lt ir autogidas.lt, vadovas Evaldas Narbuntovičius tikino, kad „Facebook Marketplace“ pasirodymas Lietuvos rinkoje gali būti ne metų, o mėnesių klausimas.
Dabar, anot E.Narbuntovičiaus, tikėtina, kad „Facebook“ atlieka skelbimų pateikimų vartotojams bandymus.
„Juk skelbimų srautai bus didžiuliai, o jeigu vartotojų sienas užgriozdins skelbimais, bus problema. Neaišku, kaip tai bus pateikiama, manau, dabar jie testuojasi šiuos algoritmus“, – kalbėjo „Vertikali Medija“ vadovas, patikinęs, jog „Facebook“ šiandien neabejotinai yra pagrindinis visų Lietuvoje veikiančių skelbimų portalų konkurentas.
„Facebook“ jau seniai yra klasifikuotų skelbimų portalų konkurentas. Didelė dalis žmonių, tiek kalbant apie nekilnojamąjį turtą, tiek apie automobilius, deda skelbimus tenykštėse grupėse, o tokio dalyko kaip „Marketplace“ atėjimo laukiame jau daug laiko“, – pripažįsta E.Narbuntovičius.
Tiesa, prognozuojant skelbimų portalų ateitį atėjus „Facebook Marketplace“ negalima pamiršti ir amžiaus veiksnio.
„Faktas, kad „Facebook“ darys įtaką skelbimų portalams. Tačiau ar jie „Facebook“ visiškai išstums? Tikėtina, kad ne. Specializuotos svetainės, tokios kaip „Domoplius“ ar „Autogidas“, turi žymiai daugiau paieškos kriterijų“, – stipriąsias tradicinių skelbimų portalų vietas vardijo pašnekovas.
Tiesa, prognozuojant skelbimų portalų ateitį atėjus „Facebook Marketplace“ negalima pamiršti ir amžiaus veiksnio.
„Vyresnio amžiaus žmonės ne visada naršo „Facebook“ arba nežino visų jo funkcionalumų“, – įsitikinęs E.Narbuntovičius.
Nuo „Facebook“ gali atbaidyti ir skurdūs aprašymai
„Diginet LTU“, kuriam priklauso skelbimų portalai „Aruodas“, „Autoplius“ „Skelbiu“, „CV Bankas“, „Versliukai“ ir interneto svetainė „Kainos“, vykdomasis direktorius Simonas Orkinas taip pat išskyrė nemažai šių portalų stiprybių, juos lyginant su skelbimais „Facebook“.
Anot S.Orkino, „Facebook“ nėra taip kruopščiai užtikrinama skelbimų turinio kokybė, patys skelbimai nėra kategorizuoti ir detaliai aprašyti, o kilus klausimui ar problemai, skelbimų portalo lankytojas gali susisiekti su klientų aptarnavimo skyriumi.
„Be to, „Facebook“ lankosi atsitiktiniai asmenys, kuriems tarp kito turinio pasiūlomas ir vienas kitas parduodamas daiktas, tuo tarpu skelbimų portale lankosi žmonės, kurie turi konkretų pirkimo ar pardavimo poreikį“, – silpnąsias „Facebook“ vietas vardijo S.Orkinas.
Anot „Diginet LTU“ vykdomojo direktoriaus, faktas, kad „Facebook“ pradėjo vystyti prekybos sritį, visiškai nestebina, jis siūlė nepamiršti, jog iki išpopuliarėjant šiam socialiniam tinklui, intensyvi prekyba vyko įvairiuose internetiniuose forumuose ar pokalbių kambariuose.
„Po šio atnaujinimo („Marketplace“ pristatymo) „Facebook“ ir skelbimų portalų konkurencija dar labiau sustiprėjo ir natūralu, kad „Facebook“ gali dar labiau padidinti savo rinkos dalį kitų žaidėjų sąskaita“, – 15min teigė S.Orkinas.
„Diginet LTU“ atstovas pridūrė, jog įvertinus tai, kad „Facebook“ turi sukaupęs nemažai asmeninės informacijos apie tinklo vartotojus, jų pomėgius ir panašius dalykus, reklamos efektyvumas čia gali būti itin aukštas, transliuojant ją tikslinei auditorijai.
„Reikėtų nepamiršti dar vieno „Facebook privalumo“ – „Messenger“ t.y. įrankio, kuriu galima parašyti greitą žinutę pardavėjui ar pirkėjui. Tokia komunikacija itin patraukli jaunimui“, – sakė S.Orkinas.
Specializuoti portalai gali būti ramūs?
Tai, jog „Marketplace“ neabejotinai turės pasekmių Lietuvos skelbimų portalų rinkai, pripažino ir dar vieno stambaus skelbimų rinkos žaidėjo, UAB „Delfi“ priklausančio ALIO projekto vadovas Evaldas Kundrotas. Tiesa, jis įsitikinęs, kad neigiami pokyčiai gresia ne visiems.
„Marketplace“ gali turėti pasekmių Lietuvoje veikiantiems skelbimų portalams, bet jie tikrai dėl to neužsidarys. Visgi didžiąją dalį skelbimų portalų vartotojų ir pajamų pritraukia nekilnojamojo turto ir transporto kategorijų skelbimai. Taigi manau, kad portalai, turintys stiprias minėtas kategorijas, gali būti ramūs“, – tikino E.Kundrotas.
ALIO projekto vadovas antrino kitiems pašnekovams taip pat pažymėdamas, jog skelbimų turinys „Facebook“ vis dar sunkiai randamas.
„Tai ypač matoma su vaizdo turiniu, kurį nors ir patogu įkelti į „Facebook“ , bet vis dar labai sunku jį surasti. Verta pridurti ir parduodamų objektų kontrolę, jau dabar matome, kad „Facebook“ turi nemažą iššūkį bandant suvaldyti nelegalių daiktų pardavimą“, – aiškino E.Kundrotas.