Vagonai bus įsigyjami etapais – pirmiausia planuojama įsigyti 300, ketvirtadienį pranešė bendrovė.
„LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė sako, kad vagonai perkami atsižvelgiant į augantį rinkos poreikį, jie pirmiausia bus naudojami šalies viduje ir gabenant grūdus į Klaipėdos uostą.
„Prognozuojant nuoseklų grūdų pervežimo geležinkelių transportu apimčių augimą išplėstas vagonų parkas suteiks daugiau galimybių esamiems ir būsimiems klientams pasiūlyti konkurencingų pervežimo sprendimų“, – pranešime sako E.Šimė.
Tikimasi, kad pirmieji vagonai bendrovę pasieks jau 2024 metų antroje pusėje, o tikslesni įsigijimo terminai paaiškės baigus konkursą.
LTG komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė BNS teigė, kad jau atliktas rinkos tyrimas ir ruošiamasi skelbti tarptautinį konkursą.
„Bendrovė jau yra atlikusi paruošiamuosius viešojo pirkimo veiksmus – iki pirkimo paskelbimo vykdytas rinkos tyrimas. Šiuo metu kaip tik vykdomos viešojo pirkimo paskelbimo procedūros“, – BNS teigė K. Dzikaraitė.
Lietuvos grūdų perdirbėjų ir prekybininkų asociacijos vadovas Karolis Šimas anksčiau BNS teigė, kad grūdams skirtų vagonų trūkumas išryškėjo pastaraisiais metais, kai neliko galimybės laikinai pasinaudoti iš rytinių kaimynių atvykstančiais tranzitinių krovinių vagonais.
Anot jo, verslas yra pasiryžęs įsipareigoti nuomotis naujus „LTG Cargo“ vagonus, jeigu kaina būtų priimtina, tačiau grūdininkai baiminosi, kad bendrovės deklaracijos dėl vagonų pirkimo nebūtų eilinis pažadas.
Grūdų pervežimai šiuo metu siekia apie 13–14 proc. visų geležinkelių krovinių apimčių ir kasmet auga.
Šiuo metu „LTG Cargo“ turi apie 1,2 tūkst. grūdams skirtų vagonų. Numatoma, kad išplėtusi jų parką bendrovė per metus galės papildomai pervežti iki 1 mln. tonų grūdų. Pernai ji pervežė apie 3,7 mln. tonų grūdų, iš jų beveik 2,3 mln. tonų – klientams Lietuvoje.
„LTG Cargo“ šiemet vasarą taip pat pranešė, kad pirmą kartą veiklos istorijoje perka ir elektrinius lokomotyvus.