Čia gaminama produkcija yra skirta kontrabandai, kuri kelius randa per Lietuvą į Vakarų Europą ir pas mus. Sustabdžius traukinių judėjimą ir potencialiai verslo santykius, Baltarusijos režimui darysis sunkiau pervežti ir nelegalius krovinius, todėl galime imtis aktyvesnės akcizų politikos. Daug kartų buvo sakoma, kad negalime didinti akcizų, nes padidės nelegalios produkcijos kiekis Lietuvoje. Dabar šis argumentas „kirstas“.
Kylant diskusijoms apie galimybes kompensuoti/amortizuoti šildymo ar energijos kainas reikia kelti klausimą iš ko tai finansuosime. Vienas iš variantų didinti akcizus tabako gaminiams ir elgtis drąsiau nei galėjome anksčiau. Kontrabandos šmėkla darosi vis mažesnė. Kaip keistis mokesčiams atsakymą diktuoja norvegai, kurie ilgą laiką kaunasi dėl įvežimo ir klausimo, kurie rūkalai kenkia labiau.
Norvegijos finansų ministerijos atstovas Lars Vangen atstovaujantis Centro partiją yra pasakęs, kad tabako gaminiai turi būti apmokestinami, pagal sukeliamą žalą. Taigi, tradicines cigaretes Lietuvoje galime apmokestinti daugiau, nes nyksta kontrabandos ir nelegalios prekybos galimybės, o turime atsižvelgti į kenksmingumą. Yra visa galimybė padidinti akcizą degančiam tabakui ir surinkti daugiau mokesčiui.
Tačiau paskutiniu metu elgiamės priešingai. Akcizai yra keliami mažiau kenksmingam produktui daugiau nei dažniausiai naudojimui. JAV maisto ir vaistų organizacija, kuri yra viena griežčiausių pasaulyje, yra konstatavusi, kad kaitinamas tabakas yra mažiau žalingas nei rūkomasis tradiciniu būdu.
Šiais metai kaitinamasis tabakas vartotojams brangs apie 30 proc., kai kontrabandai jautrus tradicinis tabakas brangs vos keliais procentais. Laikas būti drąsiems ir peržiūrėti akcizų politiką, kai nebelieka kontrabandos šaltinio.