Šiuo metu Seime verda diskusijos apie nekilnojamojo turto mokestį, kuriam sutarimo, panašu nėra net valdančiojoje koalicijoje – Laisvės partija pareiškė, kad šiam mokesčiui nepritaria.
Nors atrodė, kad liko tik vienas žingsnis iki tokio mokesčio priėmimo, šią savaitę turėjęs vykti paskutinis balsavimas Seime atidėtas.
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas (BFK) Mindaugas Lingė 15min tvirtino, kad šis mokestis į stalčių dar nepadėtas ir gali sugrįžti su tam tikromis korekcijomis – pavyzdžiui, numatant konkretesnius intervalus, taikomus gyvenamajam būstui.
„Galėtumėme įnešti daugiau aiškumo tam tikroms gradacijoms. Tai, kas dabar labai platu, suskaidyti dalimis. Matyt, praktika dėl to labai nesikeistų, bet atsirastų aiškumas ir žinojimas, kad už gyvenamąjį būstą tikrai nebūtų pritaikomas didesnis tarifas“, – tvirtino M.Lingė.
Jis pripažino negalintis garantuoti, jog NT mokestis bus priimtas dar šiais metais, nes surinkti platesnę politinę paramą NT mokesčiui sudėtinga, o koalicija šiuo klausimu – trapi.
„Politinė matematika prieš rinkimus dažnai neveikia racionaliai“, – pripažino politikas.
Seimo BFK pirmininkas taip pat atskleidė, kas galėtų būti apmokestinama didžiausiu tarifu, ar bus peržiūrėtos NT mokesčio lengvatos, kokios išimtys galiotų senjorams ir kokia yra numatyta riba, iki kurios priskaičiuoto mokesčio pervesti nereikėtų.
– Šiuo metu Seime svarstomas jūsų pasiūlytas variantas: NT mokesčio tarifo žirklės nuo 0,05 proc. iki 4 proc. Konkretų tarifą nustatytų savivaldybė, o pagrindiniam būstui galiotų tam tikra išlyga – jeigu būsto vertė neviršija 1,5 vidutinės būsto vertės (medianos) toje savivaldybėje, mokėti nereikėtų. Jeigu viršija, mokėti reikėtų būtent už tą dalį, kuri viršija. Atrodo, kad diskusijos buvo labai aršios, tačiau matome tam tikrą pauzę. Laisvės partija pasakė, kad jie nepritaria šitam mokesčiui. Ar dar tikitės sugrįžti su šiuo pasiūlymu ir kada?
– Klausimas, be abejonės, tebėra darbotvarkėje ant stalo – dėl jo, matyt, tikrai dar tarsimės įvairiuose formatuose. Yra labai nemažai įregistruotų pasiūlymų, ir, manau, jie dar nėra visi suregistruoti.
Patys taip pat galvojame apie tam tikras korekcijas, kad būtų tiek visuomenei daugiau aiškumo, tiek užkirstų kelią toms kalboms ir spekuliacijoms, kurių pamatėme labai daug.
Jūs paminėjote tarifų rėžius. Jie ir dabar egzistuoja Nekilnojamojo turto įstatyme – 0,5 ir 3 proc., bet jie apima įvairios paskirties nekilnojamąjį turtą – gyvenamosios paskirties, komercinės, na ir tą, kuris turi tam tikrų ydų ir problemų: apleistas, nebaigtos statybos ir panašiai.