2023 05 04 /10:39

M.Liutvinskas: realu, kad Lietuvos ekonomika šiemet augs

Lietuvos ekonomikai patiriant techninę recesiją finansų viceministras teigia, kad metinis bendrojo vidaus produkto (BVP) pokytis šiemet turėtų būti teigiamas.
Recesija
Recesija / 123RF.com nuotr.

„Turim suprasti, kad tai, jog matome techninę recesiją, du neigiamus ketvirčius, dar nebūtinai reiškia, kad metinis augimas bus neigiamas ir būtent tai buvo Finansų ministerijos žinutė, kad kovo mėnesio ekonominės raidos scenarijų mes sakom ir vis dar laikomės tos nuomonės, kad nepaisant lėtos ir sudėtingesnės metų pradžios, mūsų vertinimu, vis dar yra realus scenarijus, kad metinis augimas bus teigiamas“, – LRT radijui ketvirtadienį teigė Mindaugas Liutvinskas.

Anot viceministro, kai kurie rinkos indikatoriai leidžia teigti, kad antroje metų pusėje išaugs išorės paklausa, kuri teigiamai paveiks ekonomiką.

„Matome, kad kai kurie rinkos indikatoriai leidžia teigti, kad antrajame metų pusmetyje ta paklausa turėtų išaugti ir turėtų pozityviai veikti ekonomiką ir jos augimą, o antras svarbus aspektas – tai vidaus paklausos dėmuo, tai vėlgi, žiūrint į tai, ką mes matome darbo rinkoje, kažkur raudonų lempučių nematom“, – sakė M.Liutvinskas.

„Esminė prielaida, kad antrasis šių metų pusmetis bus pozityvesnis ir stipresnis negu metų pradžia“, – teigė viceministras.

Finansų ministerija kovo mėnesį prognozavo, kad šalies ekonomika šiemet augs 0,5 proc., o 2024–2026 metais augimas turėtų stiprėti ir siekti apie 3 proc. kasmet.

Šalies BVP pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pat metu pernai, smuko 3,7 proc. ir tai buvo antras ketvirtis iš eilės, kai fiksuojamas BVP smukimas – ketvirtąjį 2022 metų ketvirtį, palyginti su tuo pat metu 2021-aisiais, jis smuko 0,4 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų