„Norime, kad visą paramą loterijų organizatoriai pervestų į biudžetą ir iš jo būtų skiriamos lėšos LTOK ir visam sportui“, – BNS sakė M.Majauskas.
Dabar loterijų organizatoriai į biudžetą perveda 5 proc., o paramos gavėjams – 8 proc. išplatintų bilietų vertės.
Pasak M.Majausko, Lietuvos tvarka yra unikali – loterijas organizuoja privatus verslas, kuris pagrindinę mokesčių dalį sumoka ne į biudžetą, bet perveda tiesiai sporto organizacijoms, olimpiniam komitetui. Anot jo, tokiu būdu išvengiama atskaitomybės už finansavimą sportui, Valstybės kontrolės audito ir viešųjų pirkimų.
„Didžiausias loterijų organizatorius ir pagrindinis akcininkas yra tas pats Olimpinis komitetas, kuris įstatymu numatytą dalį mokesčių perveda sau kaip paramą“, – pabrėžė M.Majauskas.
Jis nurodė, kad daugumoje Europos Sąjungos valstybių nacionalinius olimpinius komitetus finansuoja valstybė – taip daro Ispanija, Italija, Kroatija, Latvija, Portugalija, Prancūzija, Suomija, Švedija. Be Lietuvos, dar Belgijoje, Nyderlanduose, Slovėnijoje ir Vokietijoje nacionalinių olimpinių komitetų pajamos yra siejamos su loterijų skiriama parama.
M.Majausko teigimu, visose šiose valstybėse yra arba valstybinis loterijų monopolis, arba loterijas reguliuoja valstybė.
„Nėra nė vienos valstybės, išskyrus Lietuvą, kurioje nacionalinis olimpinis komitetas būtų pagrindinis loterijų organizatorius“, – BNS sakė jis.
Seimo nario teigimu, tai nebe pirmas kartas, kada siūloma keisti LTOK ir viso sporto finansavimo schemą – Finansų ministerija dėl to su LTOK derėjosi prieš trejus metus.
„Siūlė jam (LTOK – BNS) padidinti 38 proc. finansavimą su sąlyga, kad finansavimas bus iš biudžeto. Bet LTOK nesutiko“, – BNS sakė parlamentaras.
LTOK turi 51 proc. įmonės „Olifėja“, užimančios 75 proc. loterijų rinkos Lietuvoje. akcijų.
Pernai 95 proc. LTOK pajamų sudarė „Olifėjos“ skiriama parama (6,8 mln. eurų) ir įmonės išmokėti dividendai (3,5 mln. eurų).