„Smūgį patyręs verslas šiuo metu susitelkęs į esamų darbo vietų išsaugojimą ir sunkiausiu metu dirbusių darbuotojų motyvavimą. Tačiau bendras darbo paieškos užklausų kiekis šiuo metu yra išaugęs bent du kartus. Nors daliai mažmeninės prekybos įmonių pastarasis laikotarpis buvo gana sėkmingas, vis dėlto nemažai prekybininkų ir nukentėjo, todėl sezoninių darbo vietų bendra pasiūla bus mažesnė nei pernai – kritusios pajamos ir sumažėję klientų srautai verslą skatina veržtis diržus“, – sako „Circle K Lietuva“ degalinių tinklo Žmogiškųjų išteklių departamento vadovė Monika Milė.
Užimtumo tarnybos duomenimis, iki kovo vidurio per savaitę šalyje buvo įdarbinama apie 4,6 tūkst. darbo neturinčių asmenų, prasidėjus karantinui tempas smuko dvigubai.
Šansų padirbėti vasarą – bus
„Vasarą darbo rinka visada yra aktyvesnė ir šie metai turbūt nebus išimtis. Juo labiau kad mūsų šaliai sekasi valdyti pandemiją ir karantino sąlygos švelnėja, vis daugiau įmonių gali atnaujinti savo veiklą, todėl darbuotojų vasarą prireiks daugiau, bet ne tiek kiek pernai. Įvertinus tai, kad vasarą laisvų darbo vietų skaičius rinkoje sumažės, darbuotojų užklausų skaičius gali būti mažiausiai 20-30 proc. didesnis nei įprastai. Sprendžiant pagal dabartinę situaciją, mūsų poreikis gali sumažėti perpus“, – prognozuoja M.Milė.
Jos teigimu, didžiausią sezoninių darbuotojų poreikį tradiciškai pajus kurortinės zonos, kurios šiltuoju metu sulaukia didžiausių klientų srautų, taip pat – tranzito arterijose ar šalia jų veikiantys prekybininkai, paslaugų teikėjai. Juo labiau, kad dėl pasaulinės koronaviruso pandemijos šiemet rekomenduojama poilsį rinktis Lietuvoje ir keliauti šalies viduje.
Menkesnei nei pernai sezoninio darbo pasiūlai įtakos turės ir tai, kad karantino metu nemaža dalis darbuotojų pasirinko išnaudoti sukauptas atostogas ir vasarą patys užpildys darbo vietas.
„Pandeminiai“ gerovės krepšeliai – nauja norma
Pasak M.Milės įmonės atstovės, dėl geriausių darbuotojų mažmeninės prekybos ir paslaugų sektoriuje konkuruojančios įmonės laimės tik realiais veiksmais pandemijos metu pateisindamos stiprų darbdavio įvaizdį, apimantį ne tik finansines sąlygas, bet ir kasdienę paramą.
„Gyvą klientų aptarnavimą tenka derinti su maksimaliu darbuotojų saugumu – tokio darbo neįmanoma dirbti nuotoliniu būdu. Nekalbant apie savaime suprantamus dalykus – laiku mokamus atlyginimus, sąžiningai atlyginamus viršvalandžius ar pažadėtas premijas, svarbūs tampa ir tokie nauji elementai, kaip draudimas nuo susirgimo COVID-19 ar darbdavio apmokama psichologo konsultacija. Kaip atsaką į pandemiją juos įdiegėme papildomai, kad būtų galima kompensuoti žalą mūsų darbuotojams bei jų šeimos nariams. Šalia 1 tūkst. eurų draudimo išmokos tam esame pasiruošę panaudoti ir specialų įmonės finansinį fondą. Esant neapibrėžtai ekonominei situacijai, atsakingi darbdaviai turės daugiausiai galimybių nusamdyti ir išlaikyti geriausius darbuotojus“, – sako M.Milė.