„Mano asmenine nuomone, yra labai svarbūs socialiniai aspektai. Aš nesutinku su kai kurių ekspertų pasakymu, kad žmonės renkasi taršesnes transporto priemones iš įpročio. Man atrodo, kad kiekvienas iš mūsų norėtų važinėti naujesniu automobiliu, kuris mažiau terš ir taip toliau. Bet ne visi mes galime tokį automobilį įpirkti“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė M.Skuodis.
Jis pripažino kol kas neturintis atsakymo, kaip reikėtų suderinti paskatų ir socialinius aspektus, tačiau pabrėžė, kad dėl to reikia diskutuoti toliau.
„Diskusijos yra gerai, jos yra pribrendusios, jos vyko, vyksta ir vyks. Galutinis (mokesčio – BNS) modelis, koks bus Vyriausybei pristatytas, matysime. (....) Aš tikrai nepritarčiau kažkokiam kardinaliam sprendimui, kuris labai neigiamai paveiktų daugelį žmonių čia ir dabar“, – teigė ministras.
Aplinkos apsaugos ministras Simonas Gentvilas šią savaitę pareiškė, kad svarstoma keisti automobilių taršos mokesčio modelį ir jį rinkti kasmet. Šiuo metu mokestis yra vienkartinis ir sumokamas automobilio registravimo metu.
Registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.
Taršių automobilių mokestis Lietuvoje galioja nuo 2020 metų liepos.