M.Zalatorius: paskutinės minutės mokesčiai ydingi

Valdantiesiems pasiūlius vietoj bankų turto mokesčio nuo 15 iki 22 proc. padidinti jų pelno mokestį, Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas Mantas Zalatorius sako, kad valdantieji išgirdo ekspertų perspėjimus, tačiau jis apgailestauja, kad ir toliau norima apmokestinti finansų rinkos dalyvius. 
Mantas Zalatorius
Mantas Zalatorius / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Tokie paskutinės minutės mokesčiai yra ypač ydingi, nes jų apsvarstymui neturime nė dviejų savaičių. Staigūs mokestiniai pakeitimai naujų finansinių metų išvakarėse – neatsakingas sprendimas ir gali turėti neprognozuojamų pasekmių“, – BNS sakė M.Zalatorius.

Anot jo, 22 proc. pelno mokestis mažins šalies finansų sektoriaus konkurencingumą ir Lietuvos, kaip palankios šalies verslui steigti, patrauklumą.

Kartu jis sveikino valdančiųjų sprendimą įsiklausyti į ekspertų perspėjimus, kokios žalos žmonėms ir šalies ekonomikai būtų padaręs bankų turto apmokestinimas.

Jei 22 proc. pelno mokestis finansų įstaigoms būtų priimtas, išimtis būtų taikoma pelno daliai iki 2 mln. eurų – taip esą siekiama, kad neaugtų paskolų palūkanos ar kitos bankų paslaugų kainos.

Finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad „šis variantas yra geresnis“ negu anksčiau siūlytas bankų turto mokestis.

Biudžeto ir finansų komiteto narys konservatorius Mykolas Majauskas BNS teigė, kad išvengti pelno mokesčio, skirtingai negu apyvartos mokesčio, galimybių bus mažiau.

Pelno mokesčio įstatymo pataisą siūlo „valstiečiai“ Valius Ąžuolas, Vida Ačienė, Juozas Varžgalys ir Viktoras Rinkevičius bei socialdarbietis Andrius Palionis.

Bankų turto mokestį siūlyta mokėti daugiau kaip 300 mln. eurų turto sukaupusiems bankams, kredito unijoms bei kitoms paskolų bendrovėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis