M.Zuckerbergas pareiškė palaikantis naujos skaitmeninio mokesčio sistemos siekį

„Facebook“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas penktadienį išreiškė palaikymą Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) narių pastangoms reformuoti internetinių milžinių apmokestinimo tvarką visame pasaulyje, net jei tai reiškia, kad jo paties įmonei teks mokėti daugiau mokesčių nacionalinėms vyriausybėms.
Markas Zuckerbergas
Markas Zuckerbergas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Mes taip pat norime mokesčių reformos ir džiaugiuosi, kad EBPO svarsto šią galimybę“, – pareiškė M.Zuckerbergas, paskelbdamas Vokietijoje pasakytos kalbos ištraukas.

„Trokštame, kad EBPO procesas būtų sėkmingas, kad turėtume stabilią ir patikimą sistemą, kuri leistų judėti į priekį“, – pridūrė jis.

Skaitmeninis mokestis tapo pagrindine JAV ir Prancūzijos ginčo priežastimi po to, kai Paryžius praėjusiais metais įvedė skaitmeninį mokestį tokioms amerikiečių skaitmeninėms milžinėms kaip „Facebook“, „Google“, „Amazon“ ir „Apple“.

Vašingtonas tokį žingsnį pavadino diskriminuojančiu.

Visgi praėjusį mėnesį JAV ir Prancūzija susitarė siekti visuotinės sistemos, remiamos Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO), o Paryžius sustabdė mokesčio rinkimą iki 2020 metų gruodžio mėnesio.

Tuo tarpu Jungtinė Karalystė nusprendė nelaukti, net jei skaitmeninio mokesčio įvedimas galėtų pakenkti jos galimybėms sudaryti prekybos susitarimą su Jungtinėmis Valstijomis.

Padėtį dar labiau apsunkina Vašingtono pateiktas alternatyvus vadinamojo „saugaus uosto“ pasiūlymas, kuris, analitikų teigimu, iš esmės padarytų atitiktį reikalavimams neprivalomą ir pakenktų galimybėms pasiekti išsamų susitarimą iki šių metų pabaigos.

Šių metų liepos pradžioje turėtų įvykti 137 EBPO narių susitikimas, skirtas susitarti dėl pagrindinių skaitmeninio mokesčio politikos elementų.

EBPO ketvirtadienio pranešime teigė, kad aptariami mokesčių pakeitimai atneš 4 proc. daugiau pasaulinio pelno mokesčio, kurio vertė siekia 100 mlrd. JAV dolerių (92 milijardų eurų) per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis