Maitinimo sektoriaus atstovai rinksis prie Vyriausybės: protestuos dėl prarastos PVM lengvatos

Viešojo sektoriaus atstovai skundžiasi, kad Vyriausybei panaikinus 9 proc. PVM lengvatą maitinimo paslaugoms, viešojo maitinimo sektorius 2024 metais esą atsidūrė sunkioje situacijoje – paslaugos restoranuose, kavinėse, mokyklų ir įstaigų valgyklose ar ligoninėse pabrango nuo 15 iki 20 procentų, sektoriaus apyvarta smuko dešimtadaliu, mažėja darbuotojų skaičius ir daugėja bankrotų. Reikalavimą grąžinti PVM lengvatą viešo maitinimo atstovai išsakys šią savaitę planuojamoje protesto akcijoje.
Restoranas
Restoranas / Shutterstock nuotr.

Maitinimo sektorius teigia nebeturintis resursų tolimesniam išgyvenimui, todėl balandžio 19 d., nuo 11:00 iki 13:00, prie LR Vyriausybės rūmų, buriasi protesto akcijai.

„Mūsų tikslas – būti išklausytiems ir suprastiems visuomenės bei atkreipti politikų dėmesį į iškilusias maitinimo sektoriaus problemas. Akcijos reikalavimai apima priemonių paketą, kuriame pateikiami siūlymai turizmo skatinimui, šešėlio mažinimui ir mokestinės politikos pokyčiams“, – rašoma Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos pranešime spaudai.

Protesto dalyvių svarbiausias siekis – susigrąžinti laikinai galiojusią 9 proc. PVM lengvatą. Nuo sausio 1-osios restoranai vėl moka įprastinį 21 procento PVM.

„Šiuos visus prašymus ir reikalavimus esame ne sykį įvairiomis formomis išdėstę tiek Vyriausybei, tiek Seimo nariams, tačiau nebuvome išgirsti, o situacija vystosi būtent pagal mūsų apibūdintą nesurenkamų mokesčių ir bankrotų bangos pesimistinį scenarijų“, – teigia protesto organizatoriai.

Jie teigia, kad 2024 m. pradžios tendencijos rodo, kad dėl sugrąžinto 21 proc. PVM tarifo sektoriaus apyvarta kris 10 proc. iki 1,7 mlrd. eurų, darbuotojų skaičius sektoriuje vidutiniškai mažės iki 39 tūkstančių sezono metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis