Kai Kinija, kuri anksčiau didžiavosi didžiule perdirbimo pramone, sustabdė daugumą atliekų importo, regioną nuo 2018 metų užtvindė labiau išsivysčiusių šalių plastiko atliekos.
Be Jungtinių Amerikos Valstijų, Britanijos, Prancūzijos ir kitų šalių, plastiko atliekas į Malaiziją siuntė ir Lietuva. 2018 metų Jungtinių Tautų duomenimis, iš Lietuvos eksportuota per 1764 tonų atliekų. 2017-aisiais eksportas siekė apie 300 t.
Įsigaliojus draudimui, daugelis Kinijos perdirbimo įmonių persikėlė į Malaiziją, todėl didžiulis plastiko kiekis buvo gabenamas be leidimų ir užtvindė mažesnes šalis.
Viso regiono vyriausybės dabar siunčia atgal neteisėtai įvežtą plastiką, o Malaizijos aplinkos ministrė Yeo Bee Yin pranešė, kad 150 konteinerių atliekų buvo grąžinta į šalis, iš kurių jie buvo atgabenti.
Pareigūnai tikisi artimiausiu metu išsiųsti dar 110 konteinerių, iš kurių 60 buvo atgabenti iš JAV, pridūrė ministrė.
Eksportuojančios šalys ir laivybos įmonės padengė konteinerių grąžinimo išlaidas.
Institucijos „imsis reikiamų priemonių užtikrinti, kad Malaizija netaptų pasaulio sąvartynu“, – pridūrė ji.
Aplinkos ministerija „toliau kariaus prieš taršą, įskaitant plastiko atliekas“, – kalbėjo Yeo Bee Yin žurnalistams šiauriniame Baterverto mieste, kuriame yra įsikūręs svarbus uostas, iš kurio buvo išsiųsta dalis konteinerių.
Eksportuojančios šalys ir laivybos įmonės padengė konteinerių grąžinimo išlaidas.
„Neketiname mokėti nė cento“, – pridūrė ministrė.
Konteineriai buvo išsiųsti į 13 šalių. 43 konteineriai buvo grąžinti į Prancūziją, 42 – į Britaniją, 17 – į JAV ir 11 – į Kanadą.
Pastaraisiais mėnesiais kelios Pietryčių Azijos šalys grąžino neteisėtai įvežtas atliekas.
Indonezija grąžino šimtus konteinerių į kilmės šalis, o Filipinai grąžino didžiulę šiukšlių siuntą į Kanadą.