„Mano Gilė“ atsiskaitymams pasirinko kreditų bendrovę: taip tikisi sutaupyti 220 tūkst. eurų

Mokesčius už paslaugas susimokėti per „Mano Gilė“ susiruošęs Darius nustebo, kodėl jis to negali padaryti tiesiogiai per elektroninę bankininkystę, o turi savo duomenis pateikti nesusijusiai kreditus išduodančiai bendrovei. Jis nerimauja, kad kreditų bendrovė gauna jo asmens duomenis, nors vyras to nepageidauja. Tuo metu „Lietuvos energija“ tikina, kad kreditų bendrovė duomenų nesaugo, ji pasirinkta kaip alternatyva „bank link“ paslaugai.
Manogile.lt sistema
Manogile.lt sistema / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Mano Gilės“ klientas Darius, norėdamas susimokėti už elektrą, pastebėjo, kad sistemoje visi mokėjimai dabar yra vykdomi per kreditų bendrovę.

„Darant mokėjimus atsidaro kiti nestandartiniai langai, įmonė gali saugoti visą info apie sąskaitą (pvz. likutį ir pan.), nes pasiekia visą informaciją apie mūsų sąskaitas“, – nerimauja Darius.

Iš tiesų nuo lapkričio 14 dienos, naudojantis elektronine bankininkyste „Mano Gilėje“ klientai naudojasi kredito bendrovės „Neo Finance“ mokėjimo inicijavimo paslaugomis. „Mano Gilė“ tvirtina, kad paslauga yra saugi, nes jos teikėjas nekaupia ir nesaugo elektroninės bankininkystės prisijungimo duomenų.

„Lietuvos energijos“ Korporatyvinės komunikacijos projektų vadovas Artūras Ketlerius 15min aiškino, kad mokėjimo inicijavimo paslaugos vietoje įprastinio „bank link“ būdo pasirinktos todėl, kad yra pigesnės.

Internete įvairios kredito institucijos reklamuojasi sakydamos, kad mokėjimo inicijavimo paslauga yra apie triskart pigesnė nei „bank link“.

„Tai daroma, siekiant optimizuoti kaštus, nes pastaroji paslauga kainuoja reikšmingai pigiau, taigi, sutaupytas lėšas bus galima panaudoti veiklos gerinimui. Šios paslaugos teikimas yra apibrėžtas Mokėjimų įstatyme bei ES PSD2 direktyvoje, kurios tikslas liberalizuoti finansinių paslaugų teikimą ES“, – aiškino A.Ketlerius.

Jis pridūrė, kad, manogile.lt skaičiavimu, vien dėl paslaugos teikėjų pakeitimo, kasmet bus sutaupoma apie 220 tūkst. eurų.

Mokėjimo inicijavimo paslauga rinkoje yra visiškai nauja, atsiradusi 2018 m. rugpjūčio 1 d., kai įsigaliojo nauja Mokėjimų įstatymo redakcija.

„Tai yra mokėjimo paslauga, kai mokėjimo paslaugų vartotojo prašymu mokėjimo nurodymas inicijuojamas iš mokėjimo sąskaitos, atidarytos kito mokėjimo paslaugų teikėjo įstaigoje. Kitaip tariant, mokėtojas licencijuotam tarpininkui suteikia trumpalaikę ribotą prieigą prie savo mokėjimo sąskaitos per internetinę bankininkystę, kad tarpininkas mokėtojo vardu suformuotų mokėjimo pavedimą“, – savo tinklalapyje aiškina Lietuvos bankas.

Tuo metu atsiskaitymai naudojantis „bank link“ paslauga vyksta neįtraukiant tarpininko, informaciją iškart gauna bankas: vartotojas, atsiskaitydamas internetu, pasirenka mokėjimą per savo elektroninę bankininkystę; informacija apie pirkinį ir prekių arba paslaugos pardavėja yra siunčiama pasirinktam bankui, kuris automatiškai sukuria mokėjimą; klientui patvirtinus mokėjimą slaptažodžiais ir kodais, bankas apie atsiskaitymą perduoda informaciją prekę ar paslaugą pardavusiai įmonei.

Mokėjimo inicijavimo paslaugoms teikti reikalingą licenciją turi 5 bendrovės:

Mokėjimo inicijavimo paslauga
Mokėjimo inicijavimo paslauga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis