Marijampolės regionas atviras ir verslui, ir turizmui

Lietuvai skirta Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų parama ženkliai prisidėjo prie kiekvieno regiono gerovės kūrimo. Per pastaruosius metus, įgyvendinus ES lėšomis remiamus projektus, Marijampolės regione įvyko nemažai pokyčių: įkurtos modernios gamyklos, renovuoti darželiai, mokyklos, naujam gyvenimui prikelti svarbūs kultūriniai objektai.
Zyplių dvaras. Asmeninio archyvo nuotr.
Zyplių dvaras. Asmeninio archyvo nuotr.

Ūkio ministerijos administruojamų priemonių pagalba Marijampolės regione numatyta įgyvendinti 110 projektų, kuriems skirta daugiau kaip 186 mln. Lt ES struktūrinių fondų paramos. Didžioji dalis projektų – 70, jau yra baigti. Šie projektai ne tik skatins naujų darbo vietų sukūrimą, kas yra itin svarbu mažesniam regionui, tačiau rūpinsis žmonių užimtumu, ragins kurti ir vystyti savo verslus. Atlikus svarbių turistinių maršrutų ir kultūrinių objektų renovaciją tikimasi padidinti atvykstamojo ir vietinio turizmo srautus.

Verslo kūrimo skatinimas

Įgyvendinus 2007 - 2013 m. ES paramos lėšomis finansuojamus projektus planuojama Marijampolės regione sukurti 268 naujas darbo vietas

Norint, kad regionas augtų ir klestėtų, būtina sudaryta visas sąlygas jo gyventojams save realizuoti ir atrasti darbo rinkoje. Viena iš didžiausių mažesnių regionų problemų – nedarbas bei dideli emigracijos augimo tempai. Įgyvendinus 2007 - 2013 m. ES paramos lėšomis finansuojamus projektus planuojama Marijampolės regione sukurti 268 naujas darbo vietas.

Darbo vietų sukūrimas visam regionui ne tik padeda išlaikyti bei pritraukti savo srities specialistus, bet ir tuo pačiu didina gyventojų ekonominę gerovę. Naujų įmonių įsikūrimas reiškia ne tik investicijas, bet ir naujų darbo vietų atsiradimą. Marijampolės mieste įkurta greito maisto gamykla, kuri priklauso UAB „Mantinga Food“. Pasinaudojus ES parama įmonėje įrengtas visus tarptautinius standartus atitinkantis greito maisto gamybos cechas. Įmonės generalinis direktorius Vytenis Kupstas pasakojo: „Tik atidarius naują gamyklą buvo įdarbinta apie 200 darbuotojų. Dabar skaičius išaugo virš 300, o 55% darbuotojų yra iki 29 metų amžiaus. Tai reiškia, jog kolektyvas jaunas, veržlus, kupinas idėjų, o būtent veržlūs, aktyvūs ir produktyvūs darbuotojai yra vienas iš įmonės konkurencinio pranašumo šaltinių“, - kolektyvo pranašumus įvardijo vadovas.

UAB "Mantinga food". Asmeninio archyvo nuotr.
UAB "Mantinga food". Asmeninio archyvo nuotr.

Ne tik įkurtos gamyklos, bet ir verslumą skatinantys projektai yra labai svarbi regionų plėtros veikla. Ypač tai aktualu jaunam, ką tik mokslus baigusiam jaunimui ir moterims, kurios daug dažniau susiduria su darbo paieškų sunkumais. Kalvarijos mieste kuriamo Verslo LAB‘o tikslas mažuose miesteliuose įpūsti gyvybės naujiems ir jauniems verslams, skatinti jaunimo užimtumą ir socialinę atsakomybę, stengtis sudaryti sąlygas plėtoti verslui, bendradarbiauti ir dirbti gimtoje šalyje. Kiekvienas norintis, bet bijantis pradėti savo verslą, galės susipažinti su visomis paramos galimybėmis ir jomis pasinaudoti savo verslo kūrimo pradžiai. Kaip pasakoja šio projekto vykdytojas, VšĮ Šiaurės miestelio technologijų parko direktorius Gediminas Pauliukevičius: „Jau pirminiame projekto etape įvykusių renginių metu buvo galima stebėti pilnas sales šviesių veidų, kuriems neabejotinai buvo įdomu išgirsti ir pamatyti garsius pranešėjus, autoritetingus visuomenės narius, o sprendžiant iš klausimų - atsakymo kiekio, bei noru užsiimti prasminga veikla ir degančių akių, galima būtų teigti, jog ne vien linksmybės ar vienadieniai reikalai rūpi jauniems regionų gyventojams“, - galėjo pasidžiaugti parko direktorius. Sėkmingam projekto tęstinumui užtikrinti projekto partneris VL įkurs atviros prieigos tašką Marijampolėje. Čia kiekvienas norintis galės įgauti praktinės patirties, išmokti komandinių verslo idėjų generavimo, susipažinti su „start-up“ įmonių kūrimo priemonėmis.

Norintiems aktyvaus ir vaizdingo poilsio

Siekiant išnaudoti esamus turistinius objektus, kaip traukos centrus, yra būtina sutvarkyti jų infrastruktūrą, taip gerinant užimtumą regione ir skatinant atvykstamąjį ir vietinį turizmą.

ES paramos lėšos atgaivino Zyplių dvaro sodybą, kuri šiame regione tapo kultūrinio turizmo centru

ES paramos lėšos atgaivino Zyplių dvaro sodybą, kuri šiame regione tapo kultūrinio turizmo centru. Lukšių miestelio seniūno Vido Cikanos rūpesčiu 2002 m. pradėti dvaro tvarkymo ir atstatymo darbai. Šiuo metu dvare įsikūrusi aktyvi Šakių rajono tautodailininkų bendrija „Dailius“, čia nuolat vyksta įvairūs renginiai: spektakliai, koncertai, plenerai, stovyklos. Per metus dvarą aplanko apie 10 tūkst. svečių. Šakių rajonas neturi galerijos, tad dvare bus galima eksponuoti meno kūrinius, kaupti dokumentinių filmų kolekciją.

Šią atnaujintą dvaro sodybą į savo turistinius maršrutus įtraukia aktyvaus turizmo (dviračių) mėgėjai. Toliau aktyviai organizuojant renginius, pritraukiant naujas investicijas, tikimasi, kad ši vieta taps patraukliu atvykstamojo ir konferencinio turizmo objektu.

Ilgą laiką Marijampolės regione esantis Šakių miestelis neturėjo jokio laisvalaikio ir sporto centro, kuriame aktyviai laisvalaikį galėtų leisti ne tik miesto gyventojai, bet ir atvykę turistai. Pasinaudojus viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtros regionuose priemonės lėšomis, Šakių mieste buvo įrengtas plaukimo baseinas, sūkurinė vonia, vaikų baseinas, dvi pirtys ir kt. Kaip teigia Šakių jaunimo kūrybos ir sporto centro administratorius Robertas Sakas, toks centras turėtų būti kiekviename rajone. „Šio projekto įgyvendinimo laukėme labai ilgai ir labai džiaugiamės, kad dabar jis jau yra visiškai baigtas. Sulaukiame labai daug norinčių apsilankyti vietos gyventojų, tačiau netrūksta ir iš aplinkinių miestų ir miestelių. Šio projekto metu buvo sukurta 18 naujų darbo vietų, o tai mūsų miesteliui yra tikrai didelis skaičius“,- teigia pakalbintas pašnekovas.

Ir toliau sėkmingai vystant įgyvendintus projektus, tikimasi, kad Marijampolės regionas taps patraukliu ne tik vietos gyventojams, kurie čia norės kurti savo ateitį, bet ir potencialiems investuotojams, kurių dėka regiono gyvenimo ir verslo sąlygos tik gerės.

Euroefektas
Euroefektas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis