Mažės dauguma Registrų centro paslaugų įkainių

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Registrų centro paslaugų naujus įkainius, kurie buvo nekeisti dešimtmetį. Teisingumo ministerija pranešė, kad patvirtinus naujus įkainius įregistruoti nuosavybės teisę į butą ar namą, įkeisti nekilnojamą turtą kainuos gerokai pigiau negu iki šiol.
Registrų centras
Registrų centras / Registrų centro nuotr.

„Pastaraisiais metais modernizavus registrus, sumažėjo daugelio paslaugų sąnaudos. Tačiau įkainiai beveik nesikeitė, nes nebuvo aiškios sisteminės tvarkos, galimybės objektyviai įvertinti nustatytų mokesčių pagrįstumą. Pavyzdžiui, kodėl už tą pačią paslaugą fiziniai ir juridiniai asmenys mokėdavo skirtingas sumas“, – pranešime sakė teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.

„Pagal Vyriausybės parengtą metodiką apskaičiuoti nauji Registrų centro paslaugų įkainiai, kuriuos bus galima koreguoti kasmet, ir ateityje jie galimai dar labiau mažės“, – pridūrė jis.

Įsigijęs žemės, butą ar namą, asmuo privalo užregistruoti nuosavybės teisę į tą turtą Registrų centre. Iki šiol registravimo mokestis priklausydavo nuo turto vertės. Pavyzdžiui, norint užregistruoti nuosavybės teisę į 100 tūkst. vertės butą, fiziniam asmeniui reikėdavo mokėti 31,44 euro, juridiniam – 79,4 euro. Dabar, nepriklausomai nuo nekilnojamo turto kainos, ši Registrų centro paslauga kainuos visiems vienodai – 17,19 euro.

Hipotekos (įkeitimo) sandorio registravimas kainuos pusketvirto karto mažiau – 8,60 euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro, o jaunoms šeimoms, Vyriausybės sprendimu pritaikius nuolaidą – 15,64 euro.

Atsiras ir keletas naujų įkainių, kurių iki šiol nebuvo: bus imamas 7,87 euro mokestis už asmens registravimą Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre, už testamento registravimą Testamentų registre – 2,62 euro.

Valstybės ir savivaldybių institucijoms, kaip ir anksčiau, objektų registravimo ir duomenų teikimo išlaidas kompensuos valstybė. Tačiau, sumažinus Registrų centro įkainius, šios valstybės išlaidos sumažės kelis kartus. Pagal dabar galiojančias kainas šiemet kompensacijos Registrų centrui už valstybės ir savivaldybių institucijų objektų registravimą bei duomenų teikimą sudarytų apie 45 mln. eurų, o įsigaliojus naujiems įkainiams – 13-14 mln. eurų.

Teisingumo ministro Elvino Jankevičiaus teigimu, įstatymu jau yra numatyta sumažinti žmonėms išlaidas, išregistruojant hipotekos sandorius. Jeigu tarp šalių nekyla ginčo dėl įsipareigojimų įvykdymo, tokius sandorius tiek verslas, tiek ir privatūs asmenys galės išregistruoti be notaro pagalbos – tik elektroninėmis priemonėmis.

Pavyzdžiui, kai asmuo atsiskaitys su banku už būsto kreditą, jis pateiks elektroninį prašymą Registrų centrui išregistruoti hipoteką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis